کد خبر: ۲۴۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 22 June 2016
به گزارش ایرنا محمد هادی مرعشی سه شنبه شب در همایش مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: جمهوری اسلامی در عرصه مبارزه با مواد مخدر 30 هزار و 700 شهید تقدیم کرده که این خود نشان دهنده عزم راسخ ما در امر مبارزه با مواد مخدر است.
وی ادامه داد: همه ساله در مجامع بین المللی همایش هایی تحت عنوان مبارزه با مواد مخدر تشکیل می شود که هیچ کدام از آنها به وظایف خود عمل نمی کنند و جمهوری اسلامی ایران به تنهایی این بار سنگین را به دوش می کشد.
وی بیان کرد: جمهوری اسلامی در راه مبارزه با مواد مخدر که عمده محموله های خانمانسوز به اروپا ارسال می شود هزینه های سنگینی را متحمل شده اما کشورهای غربی نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: 40 طرح پژوهشی و پایانامه دانشجوی در حوزه تخصصی مبارزه با مواد مخدر مورد حمایت این ستاد در استان بوده است.
مرعشی ادامه داد: سالجاری شاهد افزایش 35 درصدی کشفیات مواد مخدر در سیستان و بلوچستان هستیم که بیشترین آنها مربوط به نیروی انتظامی استان است.
وی افزود: حمایت های درمانی و اجتماعی برای معتادان سیستان و بلوچستان انجام شده و مراکز درمانی درجه یک نیز توسعه یافته است.
وی ادامه داد: تنوع در ایجاد مراکز ترک اعتیاد مردان، زنان و کودکان وجود دارد که مرکز ترک اعتیاد کودکان استان به عنوان یک برند در ایران و جهان مطرح شده است.
وی تصریح کرد: اقدامات لازم فرهنگی در سطح پیشگیری از مواد مخدر در مدارس و دانشگاه های سیستان و بلوچستان انجام شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: دولت به تنهایی نمی تواند در امر مبارزه با قاچاقچیان موفق باشد بلکه نیازمند مشارکت آحاد مردم است.
مرعشی اظهار داشت: همه آحاد مردم در قبال کودکان و نوجوانان خود مسئول هستند بنابر این باید با دستگاهای دولتی در امر مبارزه با مواد مخدر همکاری های لازم را داشته باشند.
وی شعار بین المللی امسال همایش مبارزه با مواد مخدر را، ابتدا بشنو، گوش کردن به کودکان و نوجوانان گام نخست در کمک به رشد سالم و ایمن آنهاست را عنوان کرد و گفت: امیدوارم همه ما به این شعار عمل کنیم و زمینه نابودی فرزندان خود را فراهم نکنیم.
2 خانواده شهید و هفت نفر از تلاشگران عرصه مبارزه با مواد مخدر در این همایش تجلیل شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار