کد خبر: ۲۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 20 April 2015
آنچه در این سال‌ها باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا را به چالش کشانده و با مشکلی بزرگ روبرو ساخته، روند نزولی منابع مالی تخصیص یافته بوده است. روبرو شدن با تحریم‌ها و وضعیت بد اقتصادی کشور، شرایط را به گونه‌ای پیش برد که نارنچی‌پوشان بعد از قهرمانی در سال 85 با علی دایی، دیگر روزهای خوبی ندیدند و شرایط متزلزلی را تجربه کردند .
به گزارش ایسنا، سایپا  که به معنی واقعی یک باشگاه بود و در اغلب رشته‌های ورزشی از جمله فوتبال ساحلی، کشتی، اتومبیل‌رانی، والیبال و فوتبال همواره در جمع مدعیان قرار داشت ولی بعد از شرایط ناخوش اقتصادی به سمتی به پیش رفت که در بیشتر رشته‌ها از تیم‌داری منصرف شده و تنها به فوتبال آن هم برای باقی ماندن برند سایپا در ورزش کشور توجه نمود. تغییر پشت سر هم مدیریت باشگاه در سال‌های اخیر و حضور چهره‌های ورزشی و حتی سیاسی در بدنه مدیریت سایپا، هیچ گاه اجازه برقراری شرایط با ثبات در این مجموعه را نداد که نتیجه آن عدم حضور این تیم در جمع مدعیان قهرمانی و حتی احساس خطر سقوط به لیگ‌های پایین‌تر بود. اما این روزها خبرهای متفاوت و امیدوار کننده‌ای به گوش می‌رسد، رفتن سبحانی و آمدن بیت الله رضایی و قول‌هایی که او به بازیکنان داده حکایت از حمایت بیشتر گروه خودروسازی از مدیریت جدید و رویکرد متفاوت باشگاه نسبت به فصل‌های قبل دارد! درصحبت با بازیکنان و مربیان سایپا همگی نوید روزهای بسیار خوبی دادند و مدعی شدند مدیریت جدید با برنامه‌ریزی‌هایی بسیار خوب در حال ترسیم سایپایی رویایی است.
 حال بایستی به انتظار نشست و برنامه‌های باشگاه سایپا در فصل آینده را به دقت بررسی نمود و دید مدیرعامل جدید چه وعده‌هایی داده که همگی از آمدن روزهای خوش خبر می‌دهند. به طور قطع مدیریت جدید با تکیه بر حمایت‌ها و قول‌ها، صحبت از آینده‌ای مطلوب کرده لیکن بایستی روزها را گذراند و به آینده‌ای نیامده خوشبین بود .
آیا این باشگاه در فصل آینده با سرمایه‌گذاری خوب در آسمان ورزش کشور خواهد درخشید یا آن که  ...  
رویکرد مدیرعامل جدید مثبت است
سرمربی تیم فوتبال سایپا البرز به خبرنگارایسنا گفت: رویکرد مدیریت جدید باشگاه به تیم‌داری در سطح حرفه‌ای مثبت است و امیدوارم اتفاقات خوبی برای این باشگاه بزرگ رخ دهد.
مجید جلالی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات سایپا در فصل جاری مشکلات مالی بود و این موضوع سبب شد در نیم فصل چند بازیکن بسیار خوب خود را از دست دهیم تا بتوانیم با پول آنها ادامه مسیر داده و از اعتبار سایپا دفاع کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در فوتبال امروز در کنار وظایفی که کادر فنی و بازیکنان دارند، باشگاه نیز مسئولیت‌های بسیار خطیری برای رساندن وضعیت تیم به حد مطلوب دارد که یکی از مهم‌ترین آنها پشتیبانی به موقع از بازیکنان و شارز مادی و معنوی آنها است.
جلالی افزود: در فصل جاری از این ناحیه آسیب بسیار زیادی متحمل شدیم و کار به گونه‌ای پیش رفت که مجبور شدیم برای ادامه حیات، دو سه بازیکن تاثیر گذار خود را به فروش برسانیم.
سرمربی تیم فوتبال سایپا البرز گفت: در لیگی که همه تیم‌های تا بن دندان خود را مسلح کرده‌اند این گونه کار کردن جز آسیب رساندن به مجموعه، سود دیگری ندارد، باشگاه سایپا یکی از تیم‌های بازیکن‌ساز فوتبال کشور بوده و این مهم می‌طلبد با حمایت‌های بیرونی این چرخه حفظ شود.
جلالی ادامه داد: خوشبختانه با حضور رضایی مدیرعامل جدید خبرهای خوبی به گوش می‌رسد و امیدوارم این موضوعاتی که مطرح شده عملیاتی شده و شاهد روزهای خوبی در این باشگاه بزرگ باشیم  و به طور قطع اگر شرایط باشگاه مناسب باشد فصل آینده نیز در صورت خواست باشگاه در تیم سایپا خواهم ماند.
برای سال بعد وعده‌های خوبی شنیده‌ایم
مهاجم تیم فوتبال سایپا البرز نیز در گفت وگوبا خبرنگارایسنا گفت: رضایی، مدیر عامل جدید باشگاه وعده‌های خوبی برای فصل بعد داده است و امیدوارم همگی آنها به حقیقت بپیوندد.
علی زینالی افزود: با حضور بیت الله رضایی شرایط تیم بهتر از گذشته شده است، بخشی از قراداد را داده‌اند که نمی‌توانم اعلام کنم و بخش دیگری از مطالبات را نیز قول داده‌اند که در آینده نزدیک بپردازند.
وی ادامه داد: مدیر عامل در صحبت‌هایی که با بازیکنان داشتند وعده وعیدهای خوبی برای فصل بعد داده‌اند که امیدوارم این صحبت‌ها عملی شود، امیدوارم در آینده‌ای نزدیک اتفاقات خوبی برای باشگاه سایپا رخ دهد.
در زمان مدیریت سبحانی حمایت نمی شدیم
مدافع تیم فوتبال سایپا البرز نیز گفت: در زمان مدیریت سبحانی با وجود عملکرد خوبی که داشتیم هیچ حمایتی نمی‌شدیم.
ابراهیم شکوری افزود:  اعتقاد دارم اگر سبحانی کمی از تیم حمایت می‌کرد و به بازیکنان انگیزه می‌داد امروز رسیدن به سهمیه آسیایی آسانتر به دست می‌آمد.
وی ادامه داد: در مقطعی پنج پیروزی پشت سر هم به دست آوردیم اما این موضوع برای مدیر باشگاه مهم نبود و به همین دلیل حمایت خاصی برای ایجاد روحیه در بازیکنان انجام نداد و این موضوع به ضرر سایپا شد.
شکوری یادآور شد : همه تیم‌ها برای به دست آوردن تنها یک امتیاز انگیزه‌های مادی و معنوی به بازیکنان خود می‌دادند اما این موضوع برای مدیریت قبلی باشگاه سایپا بی‌اهمیت بود.
بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: خوشبختانه رضایی مدیر عامل جدید باشگاه سایپا نگاه بهتری به فوتبال دارد و با صحبت‌هایی که با تیم انجام داده آینده روشنی را برای مجموعه سایپا ترسیم کرده است.
شکوری درپایان گفت: امیدوارم این صحبت‌ها به واقعیت بپیوندد و بتوانیم شاهد یک سایپای منسجم در لیگ بعدی باشیم، ما بازیکنان ثابت کرده‌ایم در صورت حمایت از جان و دل کار می‌کنیم و این مهم به خوبی در سه بازی اخیر با  پیروزی‌هایی که به دست آوردیم مشخص است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار