کد خبر: ۲۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 20 April 2015
در جلسه کمیسیون عمرانی شورای شهر با نصب پل بر روی نهل دلمبر واقع در منطقه باغستان کرج موافقت شد.
به گزارش پایگاه خبری شهرداری کرج، دومین جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج در سال ۹۴ با حضور اعضای این کمیسیون در سالن جلسات شورا برگزار شد. در این جلسه لایحه احداث پل روی نهر دلمبر بررسی شد.
یکی از دغدغه های شهرداری کرج موضوع احداث پل روی نهر دلمبر به عنوان نهر اختصاصی است. پدیده کم بارشی در کشور این نهر را با معضل خشکی مواجه کرده است و متاسفانه به یکی از نقاط تجمع زباله تبدیل شده است.
قرار است که در این نهر بوستان تفریحی احداث شود. احداث پل و ایجاد معبر بر فراز بستر این رودخانه نیز گامی است تا بتواند این نقطه از شهر را به یکی از بسترهای توسعه شهری تبدیل کند. این در حالی است که طبق مطالب مندرج در لایحه، مجوزهای لازم در حوزه ترافیکی و آب و فاضلاب برای احداث این معبر دریافت شده است.
یکی دیگر از مصوبات مهم کمیسیون عمران علاوه بر بررسی پرونده های ملکی و عمرانی، توافق برای تعریض جاده قدیم برغان بود که در طرح تفصیلی، با خطای مشاور، این منطقه با کاربری فضای سبز لحاظ شده بود.
حجت الله غلامرضایی در این باره گفت: در این جلسه مصوب شده است خیابان قدیم برغان تثبیت شده و رفع مغایرت آن به کمیسیون ماده ۵ اعلام شود.
غلامرضایی در تشریح این لایحه افزود: جاده قدیم برغان در نقشه ثبتی مشخص شده بود. این در حالی است که مشاور طرح تفصیلی به اشتباه، کاربری فضای سبز را برای جاده مذکور لحاظ کرده که این امر تردد در مسیر را با مشکلاتی مواجه کرده است.
وی ادامه داد: برای استفاده بهینه از زیرساخت موجود خیابان قدیم برغان برای تسهیل در عبور و مرور و لزوم ایجاد راه دسترسی از انتهای بلوار ظفر به ضلع جنوب بیمارستان البرز (شرق به غرب) به منظور کاهش گره های ترافیکی واقع در خیابان بوستان چهاردهم و میدان پرستار، برای تسریع در حمل بیماران و رساندن به موقع آنان به بیمارستان مذکور، نیازمند احداث معبری ۳۰ متری به طول بیش از یک کیلومتر هستیم.
غلامرضایی در پایان شروطی را برای موافقت با این لایحه ذکر کرد و گفت: احداث معبر مذکور در صورتی انجام خواهد شد که هیچ تعریضی در مسیر اجرای خیابان رخ نداده و معبر احداثی با دیگر معابر شهری همخوانی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار