تابناک: معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: مدیریت صحیح پسماند بستری را برای افزایش کیفیت زندگی فراهم می‌کند.
کد خبر: ۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲ 03 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محسن رنجبر در آیین بهره‌برداری از طرح‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: اجتناب و کاهش سرانه تولید پسماند به میزان پنج درصد نسبت به سال پایه، افزایش 40 درصدی بازیافت در مبدأ، افزایش 10 درصدی میزان بازیافت سازمان، تولید انرژی الکتریکی از زباله‌ها برنامه ریزی شده از اهداف پیشنهادی برنامه اصفهان 1400 است.

محسن رنجبر با اشاره به اینکه مدیریت صحیح پسماند بستری برای افزایش کیفیت زندگی فراهم می‌کند، افزود: در دو سال اخير توليد زباله در اصفهان كاهش يافته است كه نشان مي‌دهد شهروندان نسبت به گذشته آگاه‌تر ‌ و آموزش‌ها و اطلاع رسانی‌های مناسبی در این زمینه انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بيان اينكه میانگین سرانه تولید روزانه زباله در کشور 650 گرم اعلام شده است در صورتی که در اصفهان اين ميزان كمتر از 500 گرم است، گفت: تحقق اهداف و مدیریت صحیح پسماند نیازمند همکاری سازمان‌هاي متعددي است.

رنجبر با بيان اينكه برنامه ریزی برای تولید 12 مگاوات در ساعت انرژی الکتریکی از زباله های شهری در حال انجام است، ادامه داد: اصفهان در حال حاضر در بحث مدیریت پسماند در کشور پيشرو است و با همکاری سازمان‌ها و مردم مي‌تواند به رهبر صنعت پسماند تبديل شود.

وی با بیان اینکه چرخه مدیریت پسماند از خانه‌های مردم شروع نمی‌شود بلکه از محل کارخانه‌های تولیدی باید صورت گیرد، افزود: مدیریت پسماند از کارخانه‌ها حلقه‌ مفقوده مدیریت پسماند کشور است که در برنامه پنجم توسعه نیز با عنوان صندوقی فعال در سازمان محیط زیست دیده شده است كه با تغییر دولت و پیگیری‌هایی صورت گرفته، این صندوق کار خود را از اوایل دیماه آغاز کرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته مدیریت پسماند از کارخانه‌ها و پیش از تولید آغاز می‌شود و توليد كنند هزینه بازیافت كالايي كه توليد را بر عهده مي‌گيرد زيرا اگر هزینه بازیافت در مبدأ پرداخت شود،‌ برخي كالاها مانند ظروف يك‌بار مصرف با قیمت ارزان به دست مصرف كننده نخواهد رسيد.

رنجبر با اشاره به مدیریت پسماند در خانه‌ها افزود: نیروهایی در این زمینه برای آگاهی رسانی به جامعه توجیه شده‌اند و به صورت چهره به چهره به مردم آموزش می‌دهند، همچنین جایزه‌هایی برای کاهش تولید و افزایش تفکیک و جداسازی در نظر گرفته شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار