کد خبر: ۲۵۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶ 29 June 2016
تند بادی موجب تخریب سقف چشمه عمارت بهشهر شد اما این تخریب هنوز بازسازی نشده است.

به گزارش تابناک مازندران، سوم اردیبهشت ماه تندباد سهمگینی باعث تخریب بخشی سقف عمارت تاریخی و زیبا با پتانسیل فراوان گردشگری  چشمه عمارت بهشهر شد که پس از بازدید کارشناسان مشخص شد، چیزی در حدود 90 متر مربع از سقف این عمارت که با حلب پوشیده شده بود ازجا کنده شده است اما پس گذشت 1.5 ماه از بروز این حادثه هیچ اقدامی توسط مسوولان برای بازسازی این بنای تاریخی صورت نگرفته است.

برنامه ریزی برای بازسازی سقف چشمه عمارت

دلاور بزرگ نیا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفت وگو با ایسنا تاخیر درباره تعمیر سقف چشمه عمارت گفت:طی جلسه ای مقررشد سقف بنای چشمه عمارت درهمین روزها با بررسی کارشناسان مورد مرمت قرار گیرد.

وی گفت: محوطه بنا از مدتها پیش در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته بود که متاسفانه سرمایه گذار کمی پس از عقدقرارداد از عهده نگهداری بنا برنیامد.

بزرگ نیا افزود: اگرپس از مدت معین شده سرمایه گذار محوطه بنا رابه همین منوال رها کند، قرارداد لغو و سرمایه گذار دیگری را برای بنا پیدا می کنیم.

 

اول تیرماه،وعده رییس میراث فرهنگی محقق شد

 

قربانعلی حیدری، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهشهر از ارسال یک تیم کارشناس در حوزه مرمت توسط  اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی به چشمه عمارت خبر داد.

وی گفت: پس از جلسه ای که با مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان در مورد بازسازی سقف چشمه عمارت صورت گرفت قراربراین شد تیمی متشکل از کارشناسان مرمت ایتدا به ساکن برای مرمت سقف کاذبی که قبلا روی بنای چشمه عمارت سوار شده بود و الان در وضعیت بحرانی قرار دارد اقدام کنند زیرا اگر این سقف تخریب شود کل بنای چشمه عمارت دچار آسیب می شود.

حیدری تصریح کرد: گروه مرمت ازاول تیرماه کار خود را برای تعمیر سقف بنای تاریخی چشمه عمارت آغازکردند.

 به گزارش ایسنا، بنای چشمه عمارت که متعلق به دوره صفوی است، در تاریخ ۹ مرداد ۱۳۵۲ با شماره ثبت ۹۴۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این بنای تاریخی  می‌تواند با جذب گردشگرهای داخلی و خارجی یکی از منابع درآمدزایی و اشتغال‌زایی برای جوانان بیکار شهرستان باشد.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار