خطر بزرگی که طبیعت غرب را تهدید می کند؛
تابناک: در برخی موارد این شکارچیان، زمین خواران یا کوه خواران هستند که به دلیل کوتاه شدن دست آنها از منابع طبیعی و ملی، در اقدامی تلافی جویانه، دست به آتش زدن عمدی جنگل ها و مراتع می زنند.
کد خبر: ۲۵۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 02 July 2016

به گزارش تابناک اصفهان، آتش سوزی جنگل‌ها نه تنها شهرهای شمالی ایران بلکه دامن استان های مرکزی و با حداقل پوشش گیاهی مراتع و جنگل را نیز گرفته است.

با توجه به اینکه در کشور ما عامل نخست، آتش سوزی‌ها، عامل انسانی است بنابراین همین موضوع سبب شده تا جنگل‌ها بیشتر در معرض خطر آتش سوزی قرار گیرند.

هرچند کارشناسان، گردشگرانی که به مراتع و جنگل ها می روند و باقی مانده آتش خود را خاموش نمی‌کنند را بزرگترین دلیل آتش سوزی‌های مهیب در جنگل ها می دانند اما با این وجود، نمی توان از تلافی شکارچیان متخلف و زمین خواران از بیت‌المالی که قصد دست اندازی به آن را داشتند، به سادگی گذشت.

در برخی موارد این شکارچیان، زمین خواران یا کوه خواران هستند که به دلیل کوتاه شدن دست آنها از منابع طبیعی و ملی، در اقدامی تلافی جویانه، دست به آتش زدن عمدی جنگل ها و مراتع می زنند.

از همین رو، از ابتدای سال جاری تاکنون، 381 هزار هکتار از مراتع استان اصفهان از بین رفته است که در اغلب این آتش سوزی‌ها، عامل انسانی نقش اول را داشته است.

این آمار نشان میدهد، تشکیل همیاران طبیعت و قرقبانان افتخاری در سطح محدود که اکنون برای اولین بار در اصفهان اجرایی شده است هم نمی تواند دردی از اصفهان دوا کند چراکه معمولا آتش سوزی‌های عمدی در زمانی رخ می دهد که قدرت اطفا از سوی عوامل انسانی به حداقل برسد.

استان اصفهان که اکنون در کانون ریزگردهای غرب و شرق قرار گرفته و شرق استان اصفهان در منطقه سجزی نیز به یکی از کانون‌های ریزگرد در استان تبدیل شده است نیاز به یک برنامه جامع برای پیش گیری از، نابودی مراتع و جنگل‌ها دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار