مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: طرح مطالعه مکان یابی شهر جدید کوشک با مساحت راهبردی شش هزارهکتار و محدوده یکهزار و 200هکتاری همجوار با شهرهای پارسیان و دشتی آغاز شد.
کد خبر: ۲۵۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ 03 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان افزود: شهر کوشک با عملکرد گردشگری و ساماندهی سکونتی صنایع انرژی بر پارسیان با پیش بینی 120 هزار نفر جمعیت مکان یابی شده است.

وی بیان داشت: این طرح نخست در کمیته های فنی با حضور کارشناسان دستگاه های عضو کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی بررسی و پس از تصویب کلیات طرح در جلسه کارگروه امور زیربنایی مطرح شد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان اظهارکرد: در این نشست مقرر شد به جهت اهمیت موضوع نخست طرح موردنظر در کارگروه آمایش مطرح شود و سپس جهت روند تصویب ، به طور مجدد به کارگروه امورزیربنایی و شهرسازی ارسال شود.

رستم گورانی ، با بیان اینکه ایجاد شهر جدید در کشورهای مختلف و در نواحی مختلف کشورمان برحسب ضرورت ها و کارکردهای آنها ساخته می شوند، اذعان داشت: در گذشته ایجاد شهرهای جدید بویژه در نظام برنامه ریزی کشور که از دهه 70 آغاز شده ، بر مبنای تمرکز زدایی از کلانشهرها و بطور مشخص رفع کاهش معضلات شهرهای بزرگ و یا موقعیت های اقتصادی ویژه بوده است.

وی یادآورشد: در سال های اخیر رویکرد برنامه ریزی علاوه بر این موضوع با رویکردی آگاهانه و هدفمندتر مبنای نظر می باشد، به عبارتی حرکت به سمت توسعه پایدار و استفاده حداکثری از آن متمرکز شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار