کد خبر: ۲۵۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 03 July 2016
وحدت شیعه و سنی سیستان و بلوچستان الگویی برتر برای جهان اسلام و نیز شاخص و الگوی برتر وحدت در کشور این منطقه حساس است.
به گزارش تفتان ما، وحدت، اتحاد و همدلی همه جانبه غیور مردان و شیر زنان شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان برای مقابله با توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان به عنوان الگویی برای کشورهای اسلامی شناخته می شود.
دین مبین اسلام و پیامبر رحمت و رافت حضرت ختمی مرتبت (ص) کوبنده ظلم و ستم، شکننده بت و بت پرستی، زداینده کینه ها، کدورت ها، خودخواهی ها، تعصب ها و فرقه گرایی ها و تفرقه افکنی ها است و ملت ایران بویژه مردم سیستان و بلوچستان به عنوان پیروان راستین چنین دین و پیامبری هیچگاه در مقابل دشمنان کوتاه نیامده و تاکنون دسیسه ها و ترفندهای آنها را خنثی کرده اند.
این استان با داشتن مرزهای طولانی و داشتن هامون و چابهار از غنی ترین استانهای کشور است نباید چیزی به نام فقر و بیکاری در آن وجود داشته باشد و افراد آن دنبال شغل های کاذب باشند و برای بدست آوردن لقمه نانی روزانه چندین نفر در خون وآتش بسوزند و عده ای دیگر هم روزانه در خیابان ها توسط عده ای دیگر به اصطلاح لینچ (lynch) شوند باید پرسید.
ساختار اجتماعی و فرهنگی و توسعه انسانی و روابط بین اقوام باید در اولویت اول استان قرار گیرد و دو قوم بزرگ در این استان باید همدیگر را دوست داشته باشند و به همدیگر حرمت بگذارند و روابط قومی و خانوادگی بر قرار کنند متولیان امر آموزش و پرورش و خانواده ها و دیگرانی که گفتیم در این راه پیش قدم شوند و اخلاق و رفتار حسنه و نیکو را به دانش آموزان و بچه های خودمان یاد بدهیم و عقلایی فکر بکنیم و به یک درک مشترک برسیم و از تنفر و انزجار و کلماتی مانند بلوچ بد است، سیستانی بد است اصلاً جلوی فرزندان که مطالب را سریعاً یاد می گیرند صحبت نکنیم و در فکر توسعه استان خود باشیم چون تجربه ثابت کرده است با دشمنی دو قوم استان ساخته نمی شود و فقط و فقط از این دشمنی کسانی هستند که صاحب مکنت و شوکت و قدرت می شوند، سوء استفاده می کنند.
* سیستان و بلوچستان کانون مهم وحدت در سطح کشور محسوب می شود
امام جمعه شهرستان خاش در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: سیستان و بلوچستان کانون مهم وحدت و همبستگی و همگرایی اقشار مختلف مردم شیعه و سنی و فارس و بلوچ در سطح کشور محسوب می شود که این موضوع برای دشمنان سنگین می کنند.
حجت الاسلام محمدحسین میری افزود: برنامه ریزی برای انجام اعمال مذبوحانه و جنایتکارانه تروریستی با تشکیل گروهک های نفاق و عوامل دست نشانده و جیره خوار از توطئه ها و برنامه های پلید دشمنان برای در هم شکستن صفهای واحد و مستحکم وحدت در استان و کشور محسوب می شود که عدم توسعه یافتگی منطقه را نشانه رفته اند.
امام جمعه خاش تصریح کرد: مقابله با گروهک های تکفیری و تروریسم جهانی همواره در دستور ایران ایران اسلامی بوده که تاکنون با یاری خداوند توانسته ایم به موفقیتهای چشمگیری دست پیدا کنیم.
وی اظهار کرد: حضور مرزداران شجاع و غیور و بصیر و آگاه بر مسائل در کنار تعامل و یکپارچگی اقشار مردم با مسئولان سبب گردیده که توطئه های دشمنان در این منطقه خنثی و ریشه های فتنه نابود گردند.
* مردمان شجاع و انقلابی استان از هوشیارترین و بیدارترین مردمان کشور هستند
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش نیز به خبرنگار ما گفت: مردمان شجاع و انقلابی سیستان و بلوچستان از هوشیارترین و بیدارترین مردمان کشور هستند که با آگاهی از برنامه های دشمنان به راحتی توانسته اند بر دشمنان غلبه کنند.
مولوی محمدعلی شهنوازی افزود: تاریخ مردمان این استان نشان می دهد که دارای روحیه استکبارتیزی و روحیه مبارزه طلبی با ظلم هستند و با هنر زیبا و توانایی های خود توانسته اند در سالهای قبل و بعد از انقلاب مقابل تهدیدها بایستند.
وی بیان کرد: دشمنان همواره با اجیر کردن عوامل خود قصد دارند در شور و استان سیستان و بلوچستان فتنه بر پا کنند اما خداوند را شاکریم همت بلند مردمان هوشیار و مرزدار ما توانسته دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام سازد.
* ملت بزرگ ایران موجی از اقتدار و عظمت را به دنیا عرضه کرده اند
فرماندار شهرستان خاش نیز گفت: ملت بزرگ ایران در سایه عنایات رهبر معظم انقلاب اسلامی با آرامش، همدلی و اتحاد موجی از اقتدار و عظمت را به دنیا عرضه کرده اند که تلاطم آن فتنه قتنه گران را خنثی ساخته است.
محمداکبر چاکرزهی بیان کرد: دشمنان در صدد هستند با ایجاد تفرقه، نا امنی و اختلاف بین اقوام مذاهب استحکام و وحدت میان شیعه و سنی را در هم بشکنند.
وی اظهار کرد: دشمنان از کوچکترین مسئله برای پیش برد اهداف خود بهره می ببرند لذا هوشیاری از برنامه های دشمنان می تواند توطئه های آنان را نا کارآمد کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار