تابناک کهگیلویه وبویراحمد
هاشمی افزود: از جمله پرندگانی که تاکنون نمونه برداری شدند میتوان به عقاب صحرایی کرکس (دال سیاه) جغد جنگلی سارگپه معمولی و سارگپه پا بلند اشاره کرد.
کد خبر: ۲۵۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹ 07 July 2016
در استان کهگیلویه و بویراحمد گونه های مختلف جانوری وجود دارد که البته می توان گفت میزان اطلاعات ژنتیکی در خصوص اینگونه های جانوری و  بعضا خاص یکسری اطلاعات کلی است که به صورت عمومی وجود دارد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،با وجود بانک ژنتیکی موجود در استان،آنچه در این زمینه به عنوان یک خلاء مشهود است عدم وجود بانک های اطلاعاتی در زمینه های مختلف از این گونه های مهم ،خصوصا پرندگان است. هرچند داشتن یک بانک اطلاعاتی قوی و فراگیر برای حیات وحش استان با توجه به محرومیت استان کمی رویاپردازانه به نظر می رسد اما حرکت در سمت و سوی داشتن چنین مرکزی و یا جمع آوری اطلاعات در حد مورد با توجه به شرایط پیش آمده می تواند جرقه ای برای احداث چنین مرکزی در آینده باشد.
یکی از کارهای اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویر احمد ،که سید اسدالله هاشمی با آن اشاره کرده است ، استخراج DNAاز پرندگان شکاری در استان بوسیله نمونه برداری است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت : بمنظور تکمیل بانک ژن پرندگان در استان ,از پرندگان شکاری که بعضا" جهت مداوا به این اداره منتقل می شوند نمونه برداری می شود.

هاشمی  در خصوص نحوه نمونه برداری از پرندگان ،گفت :از این پرندگان قبل و بعداز رها سازی به طبیعت از پر آنها نمونه برداری می شود .

هاشمی افزود: از جمله پرندگانی که تاکنون نمونه برداری شدند میتوان به عقاب صحرایی کرکس (دال سیاه) جغد جنگلی سارگپه معمولی و سارگپه پا بلند اشاره کرد.

بانک ژن محیط زیست استان نخستین بانک ژن در جنوب غرب و پنجمین بانک ژن مهم کشور به شمار می رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار