اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهعنوان یکی از سه دستگاه کسب کننده رتبه برتر در طرح تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی استان البرز معرفی شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان البرز، براساس بررسیهای انجام گرفته از سوی دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری البرز، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز جزء سه دستگاه کسب کننده رتبه برتر در طرح تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی در استان معرفی شد.
براساس این گزارش، این اداره کل بر طبق ارزیابیهای صورت گرفته از سوی استانداری البرز در بررسی نتایج سامانه ارتباط مردم و دولت و نیز در راستای اجرای ماموریتهای سازمانی خود به دلیل عملکرد مطلوب در پاسخگویی، اجرای الزامات طرح تکریم، صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری، شفافسازی و مستندسازی، اطلاعرسانی، بهبود و اصلاح فرآیندها، نظارت بر حسن رفتار کارکنان، اطلاعرسانی، فضا و تجهیزات فیزیکی، سنجش اعتماد مراجعان، نحوه رفتار با ارباب رجوع، اطلاعرسانی حقوق مراجعان، ارائه خدمات غیرحضوری و واگذاری امور به بخش خصوصی در جهت تسهیل کار و دریافت خدمات در محل زندگی مراجعان و مردم، میانگین تعداد دفعات مراجعه ارباب رجوع برای یک کار خاص و سرعت و دقت در انجام کار جزء سه دستگاه برگزیده موفق به کسب رتبه برتر در طرح تکریم ارباب رجوع استان شد.
براساس اعلام از سوی استانداری البرز در راستای گسترش دولت الکترونیک و تکریم ارباب رجوع، سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) با نظارت مستقیم مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در استانداریهای سراسر کشور راهاندازی شده است و با راهاندازی این سامانه متقاضیان از طریق تماس رایگان با شماره 111درخواستها و شکایات خود را مطرح و پاسخ دستگاههای ذیربط را مجددا از همان طریق دریافت میکنند.
همچنین ادارات کل و دستگاههای اجرایی استان نیز به این سامانه دسترسی داشته و متعاقبا رابطانی را نیز برای پاسخگویی معرفی کردهاند که در این زمینه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عملکرد مناسبی داشته و توانسته است سطح رضایت عمومی را حاصل کند.
قابل ذکر است پاسخگویی مناسب به ارباب رجوع بر امتیاز شاخص عملکرد دستگاههای اجرایی در بستر سامد تاثیرگذار بوده و مبنای رتبه بندی در ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی از سوی استانداری در هر سال قرار خواهد گرفت.