کد خبر: ۲۵۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 11 July 2016

رییس جهاد کشاورزان سیستان وبلوچستان گفت: امیدواریم با وارد کردن بذر مرغوب از شهرستان های دیگر به استان، امسال ضرری که سال گذشته در بحث دانه کلزا به کشاورزان وارد شده جبران شود.

رضا نجفی در گفت وگو با ایسنا- منطقه سیستان وبلوچستان، با بیان اینکه دانه کلزا در پاییز کشت و در فروردین و اردیبهشت برداشت می شود اظهار کرد: سطح زیر کشت دانه کلزا در سیستان وبلوچستان 130هکتار است که بیشتر در ایرانشهر، دلگان و قسمتی از سیستان کشت می شود.

وی با اشاره بر اینکه در سال گذشته سطح زیر کشت دانه کلزا 2000هزار هکتار بوده تصریح کرد: سال گذشته به دلیل نرسیدن بذر مرغوب به کشاورزان به تولیدات داخل استان 50درصد ضرر وارد شده است.

وی ادامه داد: برای تولید امسال از شهرستان های دیگر همچون اردبیل به استان سیستان وبلوچستان بذر وارد شده است که علاوه بر افزایش سطح زیر کشت ضرر وارد شده به کشاورزان نیز جبران شود.

وی با بیان اینکه در مجموع از هر هکتار 500کیلو محصول تولید شده است افزود: 90تن از این محصول به مراکز دولتی تحویل و40تن به صورت آزاد عرضه شده است.

نجفی در رابطه با دانه گلرنگ نیز گفت: سطح زیر کشت دانه گلرنگ در استان سیستان وبلوچستان 400هکتار است که در مناطق گرم در دیماه و در بقیه نقاط در آبان کشت و خردادماه و تیر برداشت می شود.

رییس جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: دانه گلرنگ امسال در هر هکتار یک تن عملکرد داشته و در حال حاضر در مرحله خرید از کشاورزان قرار دارد.

وی با اشاره براینکه دانه آفتابگردان آجیلی درسراسر استان به صورت محدود کشت می شود، عنوان کرد: این دانه به صورت روغنی در میرجاوه، زاهدان، ایرانشهر، دلگان وسیستان کشت می شود.

وی تصریح کرد: محصولات زراعی استان 90درصد به صورت غرقابی آبیاری می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار