عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در طرح های نوسازی شهرها باید به مسایل تاریخی توجه شود، گفت: گذر حضرتی در شهرری باید به عنوان یک مسیر فرهنگی تاریخی حفظ شود.
کد خبر: ۲۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱ 21 April 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد مسجدجامعی روز سه شنبه در یکصد و چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سالروز شهادت امام علی النقی(ع) اظهار کرد: شاه عبدالعظیم حسنی(ع) نماینده ایشان در ایران است.

وی افزود: ایشان برای زیارت امامزاده حمزه(ع) در مسیری رفت و آمد می کردند که مردم شهرری نام گذر حضرتی را برای این مسیر انتخاب کردند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از منطقه ای به نام هاشم آباد تا جایگاه امامزاده حمزه(ع) از فرزندان امام موسی بن جعفر(ع)، گذر حضرتی است، خاطرنشان کرد: در طرح نوسازی این گذر از بین خواهد رفت.

مسجدجامعی تاکید کرد: موقعیت ایرانی اسلامی که از آن دفاع می کنیم، شامل حفظ اینگونه مکان های فرهنگی تاریخی نیز می شود.

وی خاطرنشان کرد: همیشه از بین رفتن کوچه بنی هاشم را یادآوری می کنیم پس باید از تخریب این مکان ها نیز جلوگیری کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مهندسان مشاور باید الزاماتی را در طرح ها رعایت کنند، اظهار کرد: جدی گرفتن این گونه مسایل و حفظ این آثار از ضروریات است.

مسجدجامعی درباره بزرگداشت روز سعدی تاکید کرد: برای نامگذاری این روز در تقویم از اشعار او استفاده کرده ایم که نام اول اردیبهشت ماه را به کار برده است.

وی با بیان اینکه سال و روز وفات سعدی مشخص نیست، افزود: مبنای انتخاب روز بزرگداشت سعدی را اشعار او گذاشتیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار