کد خبر: ۲۵۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶ 12 July 2016


معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان البرز از اشتغال‌زایی برای یک هزار و 613 مددجوی این استان طی یک سال گذشته خبر داد.

طاهره نظم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: سازمان بهزیستی به عنوان یک نهاد حمایتی، نقش مهمی در رفع مشکلات جامعه هدف خود دارد.

وی افزود: بخش مهمی از افراد تحت پوشش این سازمان، افراد معلول و دارای مشکلات حرکتی هستند که در صورت عدم حمایت از آنها، نمی‌توانند مشکلات اقتصادی خود را برطرف کرده و به استقلال اقتصادی دست‌ یابند.

معاون بهزیستی استان البرز تصریح کرد: برای تحقق طرح‌ها و برنامه‌هایی که بهزیستی برای حمایت از افراد و خانواده‌های زیر پوشش خود دارد، نیاز است که دستگاه‌ها و نهادهای دیگر نیز همکاری و تعامل را با ما داشته باشند.

نظم‌زاده یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بهزیستی استان البرز را اجرای طرح‌هایی با هدف خودکفایی اقتصادی افراد زیر پوشش عنوان کرد و گفت: طی یک سال اخیر برای یک هزار و 613 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی با حمایت‌های انجام شده، اشتغال پایدار ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به محدودیت اعتبارات و منابع بهزیستی، بخش مهمی از بودجه مورد نیاز برای اشتغال‌زایی این افراد از طریق ارائه تسهیلات خوداشتغالی بانک‌ها تامین شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان البرز بیان داشت: به طور قطع اگر بانک‌ها و موسسات مالی حمایت لازم را از بهزیستی و طرح‌های این سازمان داشته باشند، می‌توانیم افراد بیشتری را به خودکفایی اقتصادی برسانیم و جلوی آسیب‌های بعدی را بگیریم.

نظم‌زاده گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار نفر از مددجویان زیر پوشش بهزیستی در استان البرز واجد شرایط وام‌ها و تسهیلات بانکی هستند و این افراد به این موسسات معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی افراد تحت پوشش بهزیستی اظهار داشت: افراد و خانواده‌هایی که نیازمند حمایت از سوی بهزیستی هستند، از قشر ضعیف و کم‌برخوردار جامعه بوده و نمی‌توانند بخش مهمی از نیازهای اقتصادی خود را برآورده کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان البرز تصریح کرد: طبیعی است که این افراد فاقد حمایت‌های مختلف بوده و در بسیاری از مواقع نمی‌توانند ضامن‌هایی که بانک برای ضمانت بازپرداخت اقساط در نظر گرفته را تامین کنند.

نظم‌زاده در پایان گفت: انتظار داریم مدیران بانک‌های استان البرز با در نظر گرفتن این شرایط و مشکلات مددجویان بهزیستی، شرایط پرداخت وام‌ به این افراد را تسهیل کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار