وی اظهار داشت : تمام دانش آموزان دختر متوسطه دوره دوم و 80 درصد دختران متوسطه اول در استان گیلان در سال تحصیلی 94 - 93 تحت پوشش این طرح قرار دارند
کد خبر: ۲۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 21 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ، علی فرهنگ گفت : این تعداد قرص آهن در اجرای طرح تغذیه و آهن یاری در واحدهای آموزشی استان گیلان توزیع می شود.

وی اظهار داشت : تمام دانش آموزان دختر متوسطه دوره دوم و 80 درصد دختران متوسطه اول در استان گیلان در سال تحصیلی 94 - 93 تحت پوشش این طرح قرار دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد : این دانش آموزان در مدت 16 هفته ، هفته ای یک بار قرص آهن دریافت می کنند.

وی با بیان این دختران با توجه به شرایط فیزیولوژیکی نیاز به ماده غذایی آهن دارند، تصریح کرد : این ماده غذایی در رشد ، یادگیری و آرامش روانی دانش آموزان موثر است.

فرهنگ ضمن گرامیداشت هفته سلامت دانش آموزان را سفیران سلامت در مدارس نامید و یادآور شد : دانش آموزان با دریافت پیام های بهداشتی در انتقال آن به خانواده های نقش مهمی دارند.

وی اظهار داشت : برای پیشگیری از کم خونی بایستی چای کمتر و کم رنگ نوشیده شود و در استفاده از چای فاصله یک ساعت و نیم بعد و قبل از غذا رعایت شود.

بیش از 376 هزار دانش آموز در گیلان در بیش از پنج هزار و 700 واحد آموزشی استان مشغول به تحصیل هستند.

اول تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار