مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از تولید 100 تن گیاه کبر در این استان برای اولین بار در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی خبر داد.
کد خبر: ۲۵۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳ 13 July 2016

به گزارش ایرنا، شهامت هدایت روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل گفت: این امر بر اساس قراردادی با بخش خصوصی در جهت برنامه افزایش جذب ماده خام کشاورزی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی صورت گرفت و در سال جاری باید 150 هکتار زیر کشت برود.
وی افزود: در همین راستا 15 هکتار از حوضه های آبخیز شهرستان های مشگین شهر و گرمی نیز سماق کاری شد و برداشت 800 کیلو در هکتار در صورت بهره برداری مناسب پیش بینی می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: تعهد سال جاری استان برای محصول سماق در سال جاری 50 هکتار بود که به دلیل تامین نشدن نهال مورد نیاز باقی مانده که تا پایان سال انجام خواهد شد.
او اضافه کرد: برای تحقق این امر 625 اصله نهال در هر هکتار مورد نیاز است که در نهایت با هزینه حدود 60 میلیون ریال می توان حدود 240 میلیون ریال کسب کرد.
هدایت تولید و کاشت 740 هزار اصله نهال و گیاه دارویی در سطح حوضه های آبخیز این استان در سال جاری را از برنامه های این اداره کل در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: هفت طرح آبخیزداری در مناطق خشک و نیمه خشک از جمله علی درویش چای، خوجین، انار چای و ساری قمیش اجرا می شود.
وی گفت: 0.38 تن کشت زعفران، 10 هکتار زرشک، 50 هکتار سماق، 10 هکتار زغال اخته، 30 تن شیرین بیان، 150 هکتار نهال بادم و پسته و گردو و 150 هکتار زعفران باید در سال جاری محقق شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل همچنین ایجاد و ساماندهی 180 تشکل بهره برداری آب و زمین (10 شرکت تعاونی فراگیر توسعه منابع طبیعی در شهرستان ها) و اجرای آبخیزداری و آبخوانداری در 101 هزار هکتار از حوضه های آبخیز استان را از دیگر برنامه های این اداره کل در سال جاری عنوان کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار