مدير كل استاندار استان همدان با تاكيد بر لزوم تحقق شعار سال گفت: فرهنگ سازی استفاده از کالای استاندارد از دوران پایه باید شروع شود.
کد خبر: ۲۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 21 April 2015

مدير كل استاندار استان همدان گفت: استاندارد می‌تواند بستر و زمینه ای برای تحقق خواسته‌های رهبر انقلاب باشد.

 به گزارش مهر، تالار فجر همدان چند روزی است كه میزبان جمع پور شور كودكان همدانی است كه با  شوق فروان برای دیدن تئاتر آموزش شهروندی استاندارد  به این مكان می‌آیند که این برنامه ظهر یكشنبه با حضور مدیر كل استاندارد استان و معاونان وی اجرا شد.

فرهاد تیموری در حاشیه گفت: استاندارد می‌تواند بستر و زمینه ای برای تحقق خواسته‌های رهبر انقلاب باشد.

وی با اشاره به شعار سال بیان داشت: اگر در بخش‌های مختلف جامعه كمتر به خواسته‌های خود می‌رسیم علت آن در اینست كه به استاندارها كمتر توجه می‌کنیم درحالیکه برنامه‌های كشور را باید بر اساس معیار مشخص پایه گذاری کرد چرا كه این گونه موارد كمتر دچار مشكلات خواهیم شد.

مدیركل استاندارد استان همدان با تاكید بر لزوم استفاده از روش‌های فرهنگی برای اینکه پیام سال را محقق كنیم، بیان داشت: مردم علاقمند مشارکت در برنامه‌های فرهنگی و اقتصادی هستند که همه این خواسته‌ها در قالب استاندارد قابل تحقق است.

تیموری اظهار داشت: به دنبال فراگیر كردن جایگاه نشان استاندارد در جامعه هستیم و با اعتقادی كه مردم نشان می دهند گرایش بیشتری به استفاده از كالای ایرانی ایجاد می‌شود و اگر خود اتكایی روی دهد كمك ویژه ای برای رفع بحران‌های اقتصادی خواهد بود.

نشان استاندارد ایجاد کننده حلقه ارتباطی خوبی بین مردم و دولت است

وی با اشاره به اینكه اگر زحماتی كه در بخش تولید كشور صورت می‌گیرد به مردم بازگو شود مردم نیز اعتماد بیشتری به كالاهای داخلی خواهند داشت، بیان داشت: اینگونه همدلی و همزبانی محقق می‌شود و نشان استاندارد حلقه ارتباطی خوبی بین مردم دولت خواهد بود که با تحقق آن مشكلات اقتصادی و سیاسی نیز حل می‌شود.

تیموری ادامه داد: اگر می‌خواهیم از سایه تحریم‌ها فاصله بگریم، باید به دنبال ترغیب مردم به استفاده از كالای داخلی باشیم و این گونه حتی می‌توان توسعه صادرات داشت.

وی با اشاره به اینكه فرهنگ سازی استاندارد باید از پایه در جامعه شروع شود، اذعان داشت: سالخوردگان ممكن است به صورت مقطعی استاندارد را در زندگی خود رعایت كنند، اما  كودكان با اشتیاق و روحیه به دنبال فهمیدن موضوعات هستند و اگر سرمایه‌های انسانی را رهبری و به آن توجه كرد در آینده توجه به استاندارد سازی بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه استاندارد سازی می‌تواند زمینه تحقق شعار  سال را فراهم كند، افزود: 50 آسانسوردر چند ماه اخیر در  بخش دولتی وخصوصی مورد بازدید قرار گرفته و در بخش خودروهای دو گانه سوز نیز 600 تاكسی در حال بازرسی است.

آغاز بازرسی ها از شهربازی های استان همدان

تیموری افزود: با ارائه پیشنهادی به سازمان مركزی و یك طرح در شورای فنی استان به دنبال اجبار برای گرفتن گواهی فنی هستیم و اعتباری نیز در این زمینه جذب شده كه  هزینه میزان انطباق اولیه شهربازی‌ها در استان با استاندارد را خود پرداخت كنیم.

وی اذعان داشت: بازرسی اولیه از شهربازی‌های استان در چند روز اخیر انجام شده و هر چند كه شهرداری نهاوند هنوز اطلاعات اولیه را ارائه نداده اما در حال بررسی گزارش‌های اولیه هستیم، تا ایمنی كودكان را تامین كنیم.

تیموری با اشاره به بازرسی‌ها از شهربازی رنگین كمان بیان داشت: به جز ترن هوایی، كارتینگ و سینما چهار بعدی همگی وسایل این مجموعه گواهی ایمنی گرفته و تا حدود زیادی  استاندارهای لازم را دارد و ما بقی نیز تا دریافت گواهی ایمنی امكان استفاده از آن‌ها نیست.

مدیر كل استاندارد استان همدان با اشاره به استفاده از وسایل بازی در مهدهای كودك به لزوم انطباق این وسایل با استاندارد اشاره و اذعان داشت: سازمان استاندارد با سازمان بهزیستی استان در حال تدوین تفاهم نامه ای است تا بر وضعیت وسایل بازی در مهدهای كودك رسیدگی شود.

تیموری بیان داشت: شش هزار بازرسی در سال 93 از  اصناف مختلف در استان همدان انجام شدكه نسبت سال گذشته عرضه كالای غیر استاندارد در بازار پنج درصد كاهش یافته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار