فرودگاه آبدانان از جمله مراکزی است که زیر نظر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اداره می شود و اعتبارهای آن نیز باید از طریق سلسله مراتب ارتش تامین و ابلاغ شود.
کد خبر: ۲۶۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 16 July 2016
فرماندار آبدانان گفت:اعتبارفرودگاه آبدانان درمیان تخصیص اعتبارات استانی دیده نشده است.

به گزارش تابناک ایلام
؛مجید عسگری اظهار کرد: فرودگاه آبدانان از جمله مراکزی است که زیر نظر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اداره می شود و اعتبارهای آن نیز باید از طریق سلسله مراتب ارتش تامین و ابلاغ شود.

وی با اشاره به موقعیت مناسب و مشخصات فنی فرودگاه آبدانان افزود: سال گذشته از طریق نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هماهنگی هایی با فرماندهان نیروی هوایی و هواپیمایی جمهوری اسلامی به منظور اخذ مجوز استفاده عمومی از فرودگاه آبدانان بعمل آمد و مقرر شد 100 میلیارد ریال برای بهسازی، تجهیز و راه اندازی آن اختصاص یابد که تاکنون هیچ مبلغی به این موضوع اختصاص نیافته است.

فرماندار آبدانان، موقعیت فرودگاه این شهرستان را برای استفاده مردم شهرستان های جنوب استان ایلام و برخی شهرهای استان خوزستان مناسب دانست و اضافه کرد: در آخرین پیگیری هایی که از طریق فرمانده گروه پدافند هوایی آبدانان بعمل آمده تاکنون هیچ بودجه ای برای راه اندازی این مرکز در نظر گرفته نشده و با توجه به مالکیت ارتش بر این فرودگاه، تخصیص اعتبار خارج از موازین ارتش مقدور نیست.

فرودگاه آبدانان با موقعیت ممتاز و مشخصات فنی در هشت کیلومتری جنوب شرق آبدانان قرار دارد که در سال 1349 جهت مقاصد نظامی احداث و راه اندازی شد.

این فرودگاه در طول هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد استفاده هواپیماهای جنگی و ترابری قرار گرفت و پس از پایان جنگ تحمیلی نیز برای جابجایی پرسنل پدافند هوایی آبدانان مورد استفاده بود.

این فرودگاه در دی ماه سال گذشته با پیگیری نماینده سابق مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی بازدید معاونان وزارت راه و شهرسازی و نفت، رئیس هواپیمایی عقاب عسلویه ارتش، جانشین هواپیمایی ارتش و قائم مقام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و بعنوان یکی از کارآمدترین و مناسب ترین فرودگاه های ارتش مورد تاکید و تایید کارشناسان مربوطه قرار گرفت و مقرر شد با موافقت ارتش و تخصیص 100 میلیارد ریال اعتبار پس از بهسازی و تحهیز مورد استفاده هواپیماهای مسافربری قرار گیرد.

استان ایلام با حدود 585 هزار نفر جمعیت یک فرودگاه در مرکز این استان دارد که بطور متوسط در هر هفته بیش از 50 پرواز از این فرودگاه به مقصد تهران و مشهد و بالعکس انجام می شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار