مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که حوزه باید مشکلات جامعه را برطرف کند، گفت: حوزه باید در خدمت اسلام و مردم باشد به طوری که جامعه و قشر جوان به آن استناد کنند.
کد خبر: ۲۶۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 18 July 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه که در محل مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، به بیان نکاتی در خصوص مدیران مدارس و لزوم رعایت آن ها پرداخت و اظهار داشت: طلاب و مدیران حوزه های علمیه باید اسوه و سرآمد اخلاق باشند و به آنچه که می گوییم عمل کنیم. 
 
وی ادامه داد: آیت الله بهجت همواره توصیه می کردند به آنچه که می دانید عمل کنید. زیرا در این صورت جامعه بسیار متحول می شود. 
 
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  بیان داشت:‌ مدیر باید حداقل روزی یک ساعت تدریس داشته باشد و اهل تحقیق و قلم باشد. هرچند بخش عمده ای از زمان مدیر باید در مدیریت سپری شود اما در عین حال مدیریت محلی علمی به شخصیت علمی و تدریس نیز نیاز دارد. 
 
امام جمعه قم عنوان کرد: مدیر باید مشاور عالی مجموعه خود باشد و بهترین مشاور مدیران استان ها نیز باید مدیران مدارس آن ها باشد. 
 
وی افزود: مطالعه تاریخی حوزه ها بسیار اثربخش است و طلبه باید هویت حوزه را درک کند و تاریخ مشعشع حوزه را بشناسد. 
 
امام جمعه قم بیان کرد: توازن در تربیت شخصیت طلبه نکته کلیدی است و رویکرد مدیر باید پرورش دهنده شخصیت طلبه باشد و نباید فقط بعد علمی را مورد توجه قرار دهد و به بعد شخصیتی طلاب اهمیتی ندهد. 
 
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  اظهار کرد: ارتباطات عاطفی و روحی مدیر با طلبه و جامعه مسئله مهمی است و این عمل به تعامل هنری نیاز دارد. هنر تعامل و ارتباط با افراد بخشی خدادادی و بخشی نیز اکتسابی است که باید آن را فراگرفت. 
 
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  ابراز کرد: مطالعات مدیریتی و تربیتی نیز نکته ای است که مدیران باید به آن عمل کنند. 
 
توجه به معیشت طلاب 
 
وی عنوان داشت: توجه به معیشت طلبه مسئله ای است که باید با رعایت موازین و ارزش ها همراه باشد به گونه ای که قناعت و حفظ عزت نفس طلبه در آن حفظ شود. 
 
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بیان کرد: مدیران باید نگاه کلان و راهبردی به مقوله حوزه داشته باشند. متاسفانه ما در این جهت کاستی هایی داریم و مدیران باید از نگاه خرده دوری کرده و آینده نگری داشته باشند. 
 
آیت الله اعرافی تصریح کرد: این نگاه کلان در پذیرش افراد در حوزه و سایر موارد حوزه ها را تحت شعاع قرار می دهد. 
 
فعالیت ۱۰ هزار طلبه در بیش از ۳۰۰ انجمن 
 
وی اظهار کرد: مشارکت دادن استاد و طلبه در پیشبرد مدارس علمیه مسئله مهمی است که باید به آن توجه کرد. در حال حاضر ۱۰ هزار طلبه در بیش از ۳۰۰ انجمن فعالیت دارند که وقتی با آن ها روبه رو می شویم و صحبتی می کنیم می بینیم آن ها در این انجمن ها احساس بزرگی می کنند. 
 
امام جمعه قم ابراز داشت: مدیر باید بعد اجتماعی، سیاسی و حس انقلاب طلاب را رشد دهد. این مطالبه مقام معظم رهبری و بزرگان است. 
 
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  عنوان کرد: طلبه باید در تزار انقلاب از تحلیل سیاسی خوبی برخوردار باشد و دنیا و ایران و حوادث را به خوبی ببیند و هوشمندانه در عرصه انقلاب نقش ایفا کند. 
 
وی بیان داشت: حضور طلبه در شعائر و مراسم های انقلاب مهم است اما مهم تر از آن این است که فکر انقلابی داشته باشد. 
 
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  افزود: احیای سنت های اصیل و بنیادی آموزشی، معیشتی و اخلاقی حوزه های علمیه مسئله مهمی است. 
 
وی ابراز کرد:‌ حوزه باید در خدمت اسلام و مردم باشد به طوری که جامعه و قشر جوان به آن استناد کنند. حوزه علمیه باید مشکلات جامعه را متوجه شود و به درستی آن را حل کند. 
 
امام جمعه قم در پایان ابراز کرد: مدیران حوزه های علمیه باید در برابر مردم جامعه و جوان ها متواضع باشند.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار