آیت الله علم الهدی در جمع دانشجویان:
عضو خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری به دولت اجازه مذاکره دادند، نه اجازه دوستی و رفاقت با آمریکا.
کد خبر: ۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹ 03 February 2015

به گزارش تابناک و به نقل از دانشجو، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار جمعی از دانشجویان جامعه اسلامی دانشگاه تهران با وی در دفتر امام جمعه مشهد گفت: شما سردمداران رزمندگی در برابر سرسخت‌ترین دشمنان اسلام یعنی استکبار جهانی هستید.

وی در ادامه به ماجرای حضرت موسی (ع)و فرعون اشاره کرد و افزود: هنگامی که فرعونیان از بین رفتند، مردم تصور کردند همه چیر به پایان رسیده و می‌توانند در کاخ‌ها و باغ‌های فرعونیان زندگی کنند؛ اما موسی(ع) به آنان فرمود: ما باید به طرف نور برویم و نور این است که ریشه استکبار را از بین ببریم.

خطیب جمعه مشهد در ادامه به نحوه پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امام(ره) فرمودند «رژیم آمریکایی در کشور ایران باید برچیده شود»، زیرا آمریکا حدود 40 هزار مستشار در کشور ما داشت و تمام وزارت خانه‌ها و ادارات را در دست گرفته بودند.

آیت الله علم الهدی ضمن بیان این‌که امام بر به دست گرفتن سرنوشت کشور توسط مردم تاکید داشتند، تصریح کرد: وقتی انقلاب به پیروزی رسید، در ابتدای امر اختلاف ما با جریان‌های داخلی شروع شد به این معنا که ملی‌گراها که دولت موقت در دست آنان بود همان حرفی را به امام زدند که بنی اسرائیل به موسی زدند؛ سخن امام(ره) این بود که انقلاب باید به دنیا صادر شود و دنیا برای حکومت جهانی اسلام به دست امام زمان(عج) آماده شود.

وی با اشاره به این‌که ملی‌گراها عنوان کردند شاه را بیرون کردیم و حالا باید خودمان به جای شاه، حکومت کنیم، خاطرنشان کرد: امام گفت ما آمدیم استکبار را براندازی کنیم؛ اما اینان می‌گفتند به ما ربطی ندارد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: زمانی که دانشجویان سفارت آمریکا را تصرف کردند و امام آن حرکت را انقلاب دوم نامید، دولت موقت استعفا کرد و جریان سیاسی مقابل امام تشکیل دادند.

رسالت ما براندازی استکبار است

آیت الله علم الهدی افزود: امروز هم همین را می‌گوییم، رسالت ما براندازی استکبار است و ما برای همین آمده‌ایم، این در حالی است که برخی جریانات سیاسی این مسئله را درک نمی‌کنند. امروز با شخصی داعیه وکالت، وزارت و مسابقه قدرت نداریم، بلکه حرف ما این است که اصل مسئله، انقلاب است که باید آن را نیرومندتر از روز نخست به دنیا مخابره کنیم.

برخی افق انقلاب را نمی‌بینند

وی ضمن اشاره به این مطلب که در مقابل این سخن دو بینش سطحی‌نگر و قدرت طلب وجود دارد، گفت: شاید برخی به دنبال قدرت نباشند؛ اما سخن ما را قبول نمی‌کنند و سخن ملی‌گراها را دنبال می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که تمام مدیریت کشور ما اهرمی برای پرش انقلاب‌مان است، گفت: ما نه می‌خواهیم وزیر شویم و نه وکیل؛ بلکه ما یک افقی در انقلاب داریم که نظام را بر اساس همین افق باید اداره کنیم. نه این‌که برخی بخواهند این افق را دگرگون کنند؛ بلکه مشکل این است که برخی افق انقلاب را نمی‌بینند.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مقام معظم رهبری به دولت اجازه مذاکره دادند، نه اجازه دوستی و رفاقت با آمریکا! امروز بحث بر سر این است که چرا روزی که سه میلیون نشریه با 16 زبان دنیا به پیامبر(ص) بی‌حرمتی کردند و آمریکا از تمامی آنان حمایت کرد در همان روز وزیر خارجه ما با وزیر خارجه آمریکا به مذاکره می‌پردازد؟

وی ضمن تاکید بر این‌که ما با راه رفتن آنان مشکل نداریم بلکه اصل مشکل ما توجه نکردن به این مسئله مهم است، خاطرنشان کرد: چنانچه درصدد هستیم مشکلی را حل کنیم باید به سوالات ذهن مردم پاسخ بگوییم، امروز مشکل ما مذاکره نیست؛ مشکل ما دوست شدن افراد با آمریکا است.

عضو خبرگان رهبری با طرح این پرسش که مردم به حمایت آمریکا از نشریات توهین کننده بنگرند یا به راه رفتن وزیر امور خارجه ایران با وزیر امور خارجه آمریکا آن هم هنگام توهین به پیامبر(ص)؟ تصریح کرد: ما دولت را قبول داریم چون رهبر معظم انقلاب نیز آنان را قبول دارند و آن را تنفیذ کرده‌اند؛ بنابراین با دولت مشکلی نداریم.

ما باید افق انقلاب را ببینیم نه سفره‌ای که چند صباحی است پهن شده است

آیت الله علم الهدی ادامه داد: حرف ما این است که ما باید افق انقلاب را ببینیم نه سفره‌ای که چند صباحی است پهن شده است.

وی با تاکید بر این‌که انقلاب ما انقلاب موسی(ع) است؛ ما با بنی اسرائیل نمی‌توانیم زندگی کنیم، گفت: کسانی که می‌گویند ما به آرمان‌های انقلاب کاری نداریم و به اقتصاد و سفره پهن شده امروز توجه داریم، این حرف، حرف قوم بی اسرائیل است.

سیاست باید در راستای افق و آرمان‌های انقلاب قرار گیرد

عضو خبرگان رهبری با بیان این مطلب که نظام ابزار انقلاب ماست، تصریح کرد: اصل انقلاب است. مدیریت کشور، ابزار توسعه انقلاب است. این نظام را در دست گرفته‌ایم که انقلاب را در دنیا نشر دهیم نه این‌که سیاست را به استخدام اقتصاد درآوریم؛ سیاست باید در راستای افق و آرمان‌های انقلاب قرار گیرد نه بالعکس.

علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با تشکل جامعه اسلامی دانشجویان بیان داشت: جامعه اسلامی دانشجویان روزی تشکیل شد که جریانات و تشکل‌های دانشجویی در خطی کاملا ضد ارزشی الهام گرفته از منافقین حرکت می‌کردند.

امروز جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان یک جریان ارزشی در برابر جریانات غیر ارزشی ایستاده است

وی خطاب به دانشجویان جامعه اسلامی تاکید کرد: شما خواهران و برادران وارثان این همت هستید. امروز جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان یک جریان ارزشی در مقابل جریانات غیر ارزشی ایستاده است.

امام جمعه مشهد ضمن تاکید بر این‌که امروز شما باید بستری را برای توسعه مبانی ارزشی فراهم کنید، گفت: شما در جامعه اسلامی و در دانشگاه نقشی را می‌توانید ایفا کنید که بسیج نمی‌تواند زیرا برخی پشت سر بسیج عملیات روانی انجام می‌دهند.

آیت الله علم الهدی ضمن اشاره به این‌که متاسفانه ما در مسئله حزب و تشکل با مشکل مواجه هستیم، تصریح کرد: مشکل این است که حزب در ساختار سیاسی‌اش در قشر متدین ما جایی ندارد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال به راحتی می‌توان مردم را در یک هیات مذهبی و یا جلسه قرآن جمع کرد؛ اما برای انجام یک کار سیاسی و تشکیل یک حزب نمی‌توان آنان را به راحتی جمع کرد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: امام در روزهای ابتدای انقلاب، تشکیل حزب جمهوری اسلامی ایران را اعلام کردند و پس از آن فرمودند: بروید و این حزب را تایید کنید که چنانچه این کار را نکنید سرتان کلاه خواهد رفت.

عضو خبرگان رهبری با یادآوری این موضوع که مردم ما تکلیف محور هستند، خطاب به دانشجویان جامعه اسلامی بیان داشت: آنچه در این مسیر مهم است شناسایی افراد متدین و شایسته و جذب آنان به تشکل خودتان است.

وی ادامه داد: چنانچه گزینشی عمل کنید پس مدتی تحلیل خواهید رفت؛ بنابراین با آغوش باز افراد را جذب کنید، آن‌گاه چنانچه برخی را مناسب ندیدید آنان را تسویه کنید.

خطیب جمعه مشهد بیان داشت: حضور دانشجویان در تشکل‌های ارزشی باعث می‌شود کارآمدی آنان در مسائل مشخص شود و آن‌گاه برای در دست گرفتن پست‌های مختلف آماده خواهند شد.

آیت الله علم الهدی در پایان تاکید کرد: چنانچه نتوانیم در تشکل‌ها نیروی دانشجویان از قوه به فعل تبدیل کنیم موفق نخواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار