رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی مشهد دلیل افزایش قیمت مرغ را کاهش 30 درصدی جوجه‌ریزی دانست.
کد خبر: ۲۶۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 27 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمد مظفری با بیان اینکه دلیل گرانی مرغ به هیچ عنوان به مرغدار مربوط نیست، اظهار کرد: افزایش قیمت جوجه از 700 به 2200 تومان موجب کاهش جوجه‌ریزی و در نتیجه افزایش قیمت مرغ شده است.

وی یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت مرغ را گرانی ذرت دانست و گفت: ذرت به عنوان مولفه‌ای که بیشترین درصد خوراک مرغ را به خود اختصاص داده است با افزایش 330 تومانی همراه بوده و درحال حاضر با قیمت 1080 در بازار فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی مشهد تصریح کرد: در دوره‌های قبل مرغدارن باتوجه به هزینه‌های پرورش مرغ بسیار متضرر می‌شدند و این موضوع باعث شده تا بسیاری از آن‌ها در این دوره جوجه‌ریزی نداشته باشند.

وی ادامه داد: کاهش تقریبی 30 درصدی جوجه‌ریزی طی سه ماهه نخست سال جاری موجب شده تا کاهش عرضه در بازار به وجود آید.

مظفری با اشاره به مشکلات فراوان پرورش مرغ، اظهار کرد: قیمت مرغ تا پایان شهریور ماه دست‌خوش تغییرات زیادی نمی‌شود و در حدود 7500 تومان باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه ممکن است در چند فروشگاه مرغ با قیمت 7800 تومان عرضه شود، تاکید کرد: این فروشگاه‌ها در مناطق دورافتاده شهر هستند و فروش کمی دارند بنابراین نمی‌توانند تعیین کننده قیمت مرغ باشند.

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی مشهد با اشاره به اینکه در مهرماه شرایط پرورش مرغ به حالت عادی برمی‌گردد، اعلام کرد: اتحادیه از طریق فروشگاه‌های سازمان میادین اقدام به عرضه مرغ با قیمت مناسب‌تر کرده است.

منبع: ايسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار