کد خبر: ۲۶۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵ 29 July 2016
احمدعلی کیخا روز پنجشنبه در گردهمایی معتمدان و ریش سفیدان شمال سیستان و بلوچستان در فرمانداری زابل بر ایجاد سازمان واکنش سریع در این منطقه تاکید کرد و افزود: این سازمان باید هر چه سریعتر تشکیل شود تا در هنگام وزش طوفان و گردوغبار به مناطق آسیب دیده خدمات رسانی کند.
وی اظهار داشت: در عین حال وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو با ایجاد بادشکن در کنار مزارع و لایروبی انهار برای مهار ریزگردها اقدامات لازم را انجام دهند.
نماینده مردم شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز گفت: سازمان جنگل ها و مراتع که در گذشته نقش خوبی در منطقه داشت باید هر چه سریعتر ایجاد شود.
وی ادامه داد: مردم و مسئولان در زمینه تخصیص سهمیه و انتقال بخشی از آب چاه نیمه چهارم به تالاب بین المللی هامون تصمیم گیری کنند.
کیخا همچنین از صدا و سیما خواست تا به بحران گرد و غبار منطقه سیستان همانند سایر نقاط کشور در شبکه های سراسر بپردازد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: ستاد بحران 24 ساعته در منطقه باید فعال و جلساتی در سطح ملی برای بحران منطقه برگزار شود.
وی با بیان اینکه فرمانداران منطقه سیستان تمام شرایط را برای استفاده بیشتر مردم از مرز فراهم کنند تاکید کرد: از مدیران چیزی فراتر از قانون انتظار نداریم و هر مسئولی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت برعهده گرفته بایستی وظایف خود را به خوبی انجام دهد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل نیز در این نشست تاکید کرد: باید بر اساس واقعیت های موجود تصمیم گیری و از اندیشه های مختلف برای ارتقا شاخص های توسعه استفاده کرد.
هوشنگ ناظری با بیان این که به جای نشانه گیری مشکلات همدیگر با همدلی و همراهی برای آبادانی منطقه تلاش کنیم افزود: سو تغدیه، 
بازماندگان از تحصیل، بیماری سل و امثال آن از جمله مشکلات منطقه است.
وی سرمنشا مشکلات منطقه سیستان را در سه بخش خشکسالی، حرکت شن های روان و اعتیاد عنوان کرد و گفت: نباید نسبت به این موضوعات برخورد احساسی و مقطعی انجام شود.
فرماندار زابل با اشاره به نقش مهم تشکل های مردم نهاد در منطقه بر برگزاری مستمر گردهمایی معتمدان و ریش سفیدان با حضور دو نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.
گردهمایی ریش سفیدان، معتمدان و سران طوایف امروز /پنجشنبه/ با حضور دو نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل، معتمدان و ریش سفیدان در سرسرای فرمانداری زابل برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار