کد خبر: ۲۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 23 April 2015


مسوول هماهنگی معتکفین مسجد ارک تهران گفت: مراسم اعتکاف همزمان با سراسر کشور در مسجد ارک تهران نیز برگزار می شود.

محمود ژولیده در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: مسجد ارک تهران همزمان با سایر مساجد کشور آماده برگزاری مراسم اعتکاف است و میزبان 200 برادر دینی خواهد بود.

وی افزود: این مراسم پرفیض و ملکوتی از تاریخ 11 اردیبهشت ماه مصادف با دوازدهم ماه رجب آغاز و تا 14 اردیبهشت در مکان ذکر شده برگزار خواهد شد.

ژولیده بیان داشت: مجموعه عباداتی که در مراسم معنوی اعتکاف گنجانده شده از جمله انس با قرآن و مناجات، جهاد با نفس و برپایی نماز جماعت، اعتکاف را به یک عبادت ممتاز تبدیل کرده و انسان در سایه آن می تواند زنگار غفلت را از دل خود برگیرد.

وی گفت: درطول ایام اعتکاف، یک تحول معنوی در معتکف ایجاد می شود که باید این نشاط معنوی را قدر دانست.

مسوول هماهنگی معتکفین مسجد ارک تهران در ادامه افزود: معتکف پس از پایان اعتکاف و بازگشت به جامعه به واسطه پرهیز از گناه و معصیت، حفظ دستاوردهای معنوی و مراقبت از اعمال و رفتار خود، درصدد تداوم این معنویت و بیمه کردن خود در برابر محرمات الهی در تمام طول سال باشد.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت اعتکاف برای اصلاح و ارشاد جامعه، بیان داشت: متولیان فرهنگی جامعه باید به واسطه برنامه ریزی اصولی، غنی سازی برنامه های اعتکاف و بهره گیری از متخصصان دینی و اساتید دانشگاه ها در راستای تقویت ارزش های اخلاقی در جامعه بکوشند.

مسجد ارک در سال ۱۳۲۸ به دست جمعی از بازاریان تهران در دو طبقه با مساحتی حدود احداث شد. این مسجد در دوره قاجار ساخته و در ابتدا تنها دارای یک شبستان و صحن عمومی بود که در سال ۱۳۴۰ صحن دیگری به آن اضافه شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار