دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر خراسان رضوی خواستار شد:
دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر خراسان رضوی در نشست رسانه‌ای به اهداف و برنامه های این ستاد اشاره کرد و علل مخالفت با برگزاری کنسرت‌های موسیقی را نیز برشمرد.
کد خبر: ۲۶۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ 30 July 2016
به گزارش تابناک رضوی،  سید عبدا...ارجائی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در مشهد با اشاره به برخورد با اجرای کنسرت موسیقی، اظهار کرد : براساس مطالعات انجام شده ، حدود 1200مورد از مصادیق معروف و منکر واجب شرعی توسط ستاد استان شناسایی شده است که ازاین تعداد ، حدود 650 مورد منکر واجب و مابقی معروف واجب است .

مسئولان باید با حواشی کنسرت‌ها برخورد کنند / جزئیات جشنواره مفلحون تشریح شد

ارجائی ادامه داد : در مورد کنسرت موسیقی اگر اجرای آن در مقوله موسیقی حلال ، مطابق نظرات فقهی مراجع عظام تقلید انجام شود، هیچ مخالفتی با آن نخواهد شد ، اما اگر اجرای یک کنسرت با برنامه های حواشی غیر شرعی و غیر قانونی از قبیل اختلاط زن و مرد ، ترویج فساد وفحشا ء و امثال آن همراه باشد قطعا با آن مخالفیم و طبق وظایف شرعی و قانونی باید مسئولین و مراجع ذیربط از قبیل نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با آن مقابله کنند .
دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر خراسان رضوی همچنین گفت : طبق قانون مرتبه قلبی ولسانی امربه معروف ونهی از منکر وظیفه آحاد مردم و مرتبه عملی آن برعهده حاکمیت نظام اسلامی است.
ارجائی افزود: قانون حمایت از آمران به معروف وناهیان از منکر بعدازتصویب مجلس شورای اسلامی وتایید شورای نگهبان قانون اساسی در اوایل فروردین ماه سال گذشته ابلاغ شده وهم اکنون در سطح استانهای کشور به مرحله اجراء در آمده است .
وی تصریح کرد : دراین قانون مراتب امربه معروف ونهی از منکر ومحدوده اجرای فریضتین وعاملان ومجریان آن کاملا مشخص شده است .
ارجائی بااشاره به اینکه در این قانون به صراحت بیان شده است هیچ شخصی با هرجایگاه و مقامی حق ندارد در مقابل اجرای فریضه امربه معروف ونهی از منکر مانع ایجاد کند یادآور شد : ایجاد مانع برای اجرای امربه معروف ونهی از منکر براساس این قانون به عنوان جرم تلقی شده وبا مجرمان نیز به شدت برخورد خواهد شد.
دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر خراسان رضوی در پاسخ به سوالی  مبنی برچگونگی حمایت از آمران وناهیان در این فریضه گفت  : قانون گذار دستگاه قضایی را مکلف به حمایت همه جانبه از آمرا ن به معروف وناهیان از منکر در این فریضه الهی کرده است و رده های مختلف تشکیلات قضایی ، موظف به اجرای این قانون می باشند.
وی اضافه کرد:براساس ماده 17 قانون حمایت از آمران به معروف  وناهیان از منکر، بسیج وظیفه دارد تا در مرتبه عملی اجرای این قانون زیر نظر دادستانی قوه قضائیه به وظیفه خود عمل نماید .
دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر خراسان رضوی با اشاره به دوره جدید فعالیت این ستاد اظهار داشت :
از آغاز فعالیت جدید ستاد استان،  16راهبرد و17برنامه عملیاتی و اجرایی در فعالیت های  ستاداستان  تدوین شده است که امیدواریم باهمکاری اعضاء ستاد استان بتوانیم هرچه سریعتر آنها رابه مرحله اجراء در آوریم .
وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با مهمترین معروف ومنکر در شرایط حال وحاضرکشور گفت : حفظ نظام اسلامی وارزش های آن ، مهمترین معروف در شرایط کنونی کشور وجهان می باشد ومتعاقبا هرگونه عملکرد ،گفتار، برخورد وتصمیم در حوزه های مختلف سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی ، نظامی ، علمی ،و.... که موجب تزلزل موقعیت نظام اسلامی شود ، مهمترین منکردر شرایط فعلی تلقی می شود.
ارجائی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر چگونگی نظارت برفعالیت آمران به معروف  و ناهیان از منکر عنوان کرد: در مرتبه عملی اجرای امربه معروف ونهی از منکر که یک وظیفه حکومتی وحاکمیتی در نظام اسلامی می باشد ، طبق قانون ، مجموعه بسیج وسپاه پاسداران عهده دارآن  بوده و همچنین علاوه براین ، قانون آیین دادرسی کیفری ،نظارت برعملکردضابطان قضایی ودادگستری را از وظایف دادستان برشمرده است واگر مردم از ضابطان قضایی انتقاد یا نکته ای داشته باشند باید به دادستانی در مجموعه تشکیلات قضایی مراجعه کنند .
وی یادآور شد : جنس فعالیت های امربه معروف ونهی از منکر فرهنگی است و هدف نهایی ازاین کار ، احیاء فرهنک تذکر ومسئولیت پذیری ومبارزه با بی تفاوتی ها می باشد ودراین زمینه ستاد استان برنامه جامع آموزشی برای 12گروه بعنوان جامعه هدف ، طراحی وبرنامه ریزی کرده است که در زمینه آموزش های عمومی ضابطان ، ستاد استان ورود پیدا خواهد کرد و درزمینه آموزش های تخصصی نیز مجموعه دادگستری ودادستانی به ایفاءنقش می پردازند.
ارجائی افزود :کسبه ،کودکان ،دانش آموزان ،تشکلهای مردمی ،و....از جمله گروه های هستند که در آموزش های عمومی مورد نظر قرار خواهند گرفت وبراساس قانون پیش بینی شده است تا بین دادستانی ،سپاه پاسداران وستاد امربه معروف ونهی از منکر تفاهم نامه ای در جهت آموزش ضابطان بوجود آید که در سطح استان خراسان رضوی پیش نویس این تفاهم نامه آن تهیه شده وبرای اعلام نظرات وپیشنهادات به فرماندهی سپاه پاسدارن استان ودادستانی مرکز استان ارسال شده است که پس از تکمیل وتصویب برای اجرای نهایی به مسئولین مربوطه ابلاغ خواهد شد .
جشنواره مفلحون
دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر خراسان رضوی در ادامه سخنان خود به برگزاری جشنواره مفلحون اشاره کرد وافزود : به منظور شناسایی وتقدیر از آمران و ناهیان برتر در اجرای فریضه امربه معروف ونهی از منکر وبا هدف الگوسازی وتشویق عمومی آحاد مردم به اجرای این فریضه ، جشنواره مفلحون با همکاری شورای اجتماعی محلات وشهرداری مشهد در سطح محلات این شهر وبا انتخاب وتشویق از 10نفراز افراد هر محله تاقبل ازعید سعید غدیر سال جاری برگزار خواهد شد .
وی تصریح کرد: در مرحله بعد از برگزیدگان محلات هر یک از مناطق شهرداری وبرگزیدگان نهایی تمام مناطق شهرداری مشهد تقدیر وسپاسگزاری خواهد شد که امیدواریم این کار در شهریور یا اوایل مهر ماه سال جاری با موفقیت به انجام برسد .
ارجائی همچنین به معرفی وتشویق از 10نفر از کارمندان برگزیده دولت ،10نفراز کسبه برگزیده و..... به عنوان برگزیدگان موفق در اجرای فریضه امربه معروف ونهی از منکر در دهه اول ماه محرم الحرام سال جاری همزمان با هفته احیاء این فریضه الهی اشاره کرد وگفت : زبان تشویق و الگوسازی به مردم در اقشار مختلف یکی از بهترین  راه کارهای اجرای موفق فریضه امربه معروف ونهی از منکر می باشد .
دبیر ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر خراسان رضوی خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت : بسیاری از وظایف وکارهایی که مادر سطح جامعه براساس وظیفه شغلی خود انجام می دهیم دارای مراتب اجرایی شرعی ومذهبی هم می باشد واز جمله شما خبرنگاران که دارای روحیه مطالبه گری وپرسشگری  می باشید به نوعی به وظیفه خطیر امربه معروف ونهی از منکر در راستای مسئولیت پذیری ومقابله با بی تفاوتی ها عمل می کنید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
همه می دانند که مخالفت با کنسرت ها توسط یک نفر در مشهد انجام می شود، بیخود دروغ به خورد مردم ندهید،چند سالی هست که اجازه برگزاری کنسرت در مشهد نمی دهد !!!! خوب ما به شهرهای دیگر می رویم و ضمن مسافرت و شرکت در کنسرتهای باحال، تفریح هم می کنیم. دلتون بسوزه ، ما که میریم کنسرت و حسابی خوش میگذرونیم، حالا هی جلو کنسرت در اطراف مشهد رو هم بگیرید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
بازهم نبود اخلاق رسانه ای در تابناک، رسانه تابناک هرجور که تمایل دارید نسبت به انتشار نظرات اقدام می کنید؟ اون پیام قبلی را که مربوط به همین خبر بود را منتشر نکردید؟؟؟ اصلا این حرکت تابناک خراسان رضوی نشان از این دارد که به اخلاق حرفه ای مطبوعاتی خود عمل نمی کند، فقط یاد دارید پیام ها و نظرات مثبت را درج کنید و اقدام به چاپ نظرات منفی نمی کنید، چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار