نماینده غرب گلستان در مجلس:
دکتر "رامین نوررقلی پور" در نشست با مدیرکل راه آهن گلستان افزود: در مجمع نمایندگان گلستان مسایل مربوط به استان با هماهنگی هفت نماینده مردم منطقه در مجلس رصد می شود که بهبود وضعیت راه آهن گلستان نیز جزو آن ها به شمار می رود.
کد خبر: ۲۷۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 01 August 2016
 نماینده غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بهبود وضعیت راه آهن در گلستان از اولویتهای مجمع نمایندگان است و بهره برداری حداکثری از ظرفیت حوزه راه آهن شمال شرق 2 در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی استان باید بیش از گذشته و دو چندان شود.
دکتر "رامین نوررقلی پور" در نشست مشترک با مدیرکل راه آهن گلستان افزود: در مجمع نمایندگان گلستان مسایل مربوط به استان با هماهنگی هفت نماینده مردم منطقه در مجلس رصد می شود که بهبود وضعیت راه آهن گلستان نیز جزو آن ها به شمار می رود.
وی گفت: راه آهن گلستان از جمله نخستین مسیر های ریلی کشور و با مزیت نسبی بالا نیازمند توجه هر چه بیشتر است.
مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 نیز در این نشست گفت: اکنون ایجاد خط دوم راه آهن در بندرگز به سبز دشت به طول 35 کیلومتر با اعتبار یک هزار و 70 میلیارد ریال یکی از بزرگترین طرح های در حال انجام استان گلستان است.
محمد رضا قربانی افزود: با بهره برداری از طرح مزبور سرعت قطار به 140 کیلومتر در گلستان افزایش می یابد.
به گفته وی پیش بینی می شود ایجاد خط دوم راه آهن بندرگز به سبز دشت در دهه فجر امسال بهره داری شود.
وی همچنین به اقدام اداره کل راه آهن گلستان در حوزه شرق دریای خزر اشاره کرد و افزود: این اداره کل طرح های مختلف را برای توسعه زیرساخت ها در استفاده از ظرفیت راه آهن آغاز کرده است که بازسازی کارخانه های تعمیر اساسی واگن در بندر ترکمن و ایجاد بندر خشک اینچه برون از آن جمله است و اهمیت خاصی در توسعه اقتصادی استان دارد.
وی با یادآوری کلنگ زنی ایجاد بندر خشک اینچه برون از سوی معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در اردیبهشت گذشته؛ اظهار داشت: در این طرح توسط دو بخش حاکمیتی و خصوصی، بخش هایی از جمله انبارهای عمومی، سیلو، پایانه مواد نفتی، کانتینر یارد (انبار کانتینر)، شانتینگ یارد (محوطه مانوری حوزه ریلی)، تعویض بوژی (محور حرکتی واگن)، دپو (انباشت کالا)، بازدید خط و تعمیر واگن ایجاد خواهد شد.
به گفته وی با بهره برداری از آن به تدریج تا 300 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در منطقه ایجاد خواهد شد.
بندرخشک، به منطقه ای گفته می شود که حداقل به دو شبکه حمل و نقل به ویژه راه آهن دسترسی داشته و نیز در نزدیکی مناطق مرزی و گمرکی و مراکز تجمع کالای آن واقع شده باشد.
قربانی؛ بهبود نظام حمل و نقل کشور با تکیه برحمل زمینی کالا در فواصل طولانی توسط راه آهن و فواصل کوتاه توسط کامیون، کاهش قیمت تمام شده کالا، آسان سازی عملیات گمرکی و استفاده از مرز به عنوان نقطه عبور، آسان سازی تجارت آزاد به منظور ایجاد ارزش افزوده و تنظیم اقتصادی بازار را از جمله مزایای بندرخشک برشمرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار