کد خبر: ۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۶ 04 February 2015
شهردار کرج، گفت: حرکت بر مدار قانون اعتماد مردم را به عملکرد دستگاه های حکومتی دو چندان می کند و زمینه را برای مشارکت های کلان مردمی فراهم می آورد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری کرج، علی ترکاشوند، در یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر کرج با اشاره به موضوع احیاء باغ سیب، عنوان کرد: هویت شهر کرج باغشهری است و همه مسئولان شهری نیز در قبال صیانت از این هویت مسئولیت دارند.
وی افزود: هویت باغشهری کرج همچنین مهیا بودن فضا برای آبیاری درختان، زمینه را برای رشد و توسعه عرصه سبز و طبیعی در این باغشهر مهیا می‌کرد این در حالی است که در این دوره به دنبال کاشت گیاهان و گونه‌های سازگار با محیطی که بی‌آبی مهمترین معضل آن است، هستیم.
ترکاشوند، اظهارکرد: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از درختان باغ خشک و برخی دیگر نیز در حال خشک شدن هستند؛ بروز این مهم از دغدغه‌های جدی مدیریت شهری است که رفع آن نیاز به پاسخگویی متولیان فرادستی دارد.
وی با بیان اینکه موضوع رسیدگی و تعیین تکلیف باغ سیب تا پایان امسال از سوی متولیان فرادستی وعده داده شده است، خواستار رسیدگی مجموعه استانداری در این خصوص شد و افزود: با توجه به اهمیت موضوع باغ سیب شهرداری و شورا آماده انجام اقدامات صیانتی از باغ سیب مهرشهر از جمله آبیاری و رسیدگی به فضای باغ هستند.
ترکاشوند، تصریح کرد: نباید زمان برای احیاء و تعیین تکلیف باغ سیب از دست برود و در این میان آنچه شهرداری را به عنوان نماینده عالی دولت و پاسخگوی مردم موظف به انجام مسئولیت‌ها و رسالتهای سنگین می‌کند، این است که به همه مسائل به طور همه جانبه نگاه کند و به جد نیز پیگیر رفع آنها باشد.
وی، تاکید کرد: نامعلومی سرنوشت شهر در برخی از حوزه ها از جمله تعیین تکلیف باغ سیب توسط بعضی وزارتخانه‌ها به هیچ وجه زیبنده کلانشهر کرج و مرکز استان البرز نیست؛ برای رفع این مشکل باید جدیدیت بیشتری وجود داشته باشد.
شهردار کرج یادآورشد: باغ سیب کرج در کل کشور به لحاظ بزرگی و کارآمدی بی‌نظیر است و طبق سیاست‌های اخذ شده باغ سیب به عنوان مهم‌ترین  ریه تنفسی برای مردم کرج حفظ می‌شود و  تنها به عنوان فضای سبز عمومی و به نفع شهر و شهروندان کاربرد دارد و کاربری آن نیز به هیچ وجه قابل تغییر نیست.
وی در پایان گفت: اگر بر مدار قانون حرکت کنیم ضمن جلب اعتماد مردم، برنامه‌ها و سیاستها، اهداف و اولویتهای پیش بینی شده که رفاه شهروندی را تامین می‌کند نیز به نحو شایسته‌ای محقق می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار