به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س)، یک هزار تن از زائران مشهدی برای نخستین بار به بارگاه ملکوتی خواهر گرامی امام رضا(ع) مشرف شدند.
کد خبر: ۲۷۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲ 04 August 2016
به گزارش تابناک قم، این زائران از شهر مقدس مشهد و حومه آن به همت جمعی از نیکوکاران و مرکز خیریه خدمات فرهنگی حضرت خدیجه(س) توانستند به استان قم سفر کنند و به همراه مردم ولایتمدار و مومن قم و دیگر زائران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برای عرض تبریک به این مکان مقدس مشرف شدند.

همزمان با شروع دهه کرامت جمعی از بانوان قمی از مسجد امام حسن عسکری(ع) به همراه کاروان زائر اولی های مشهدی در حالی که شاخه های گل بر دست داشتند از میدان بزرگ امام خمینی(ره) به سمت حرم مطهر حرکت کردند.

هنگامی که زائر اولی های مشهدی وارد مسجد امام حسن عسکری(ع) شدند و بیشتر آنها را زنان تشکیل می دادند، بانوان قمی با شاخه های گل به استقبال آنها رفتند. زائران و مردم شیرینی و شکلات میان زائر اولی ها پخش و با گلاب فضا را معطر کردند.

هنگام ورود این زائران به صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) نقاره خانه حرم مطهر پس از شش سال بار دیگر به صدا درآمد و ورود آنها را خوشامد گفت.

در پایان این مراسم، بانوان شرکت کننده در این راهپیمایی به شبستان حضرت نجمه خاتون(س) مشرف شدند و در آیین مذهبی – فرهنگی که به همین مناسبت تدارک دیده شده بود شرکت کردند.

حجت الاسلام زهیر ثباتی مقدم مدیر مرکز خدمات حضرت خدیجه(س) در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این زائران به همت نیکوکاران فرصت یافتند تا برای نخستین بار به حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشرف شوند، گفت: هدف از انجام این برنامه توسعه فرهنگ زیارت در جامعه می باشد و تشرف به مسجد مقدس جمکران و برخی از بقاع متبرکه امامزادگان(ع) قم از دیگر برنامه های این زائران است. 

یکم ذی القعده سالروز ولادت حضرت معصومه(س) خواهر گرامی امام رضا(ع) و دختر امام موسی کاظم(ع) به عنوان روز دختر و یکم تا یازدهم ذی القعده مصادف با تولد امام رضا(ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار