کد خبر: ۲۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 25 April 2015
همزمان با هفته سلامت، زنگ سلامت در مدارس استان نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سید علی ساداتی صبح امروز در مراسم نمادین زنگ سلامت در دبیرستان حافظ ساری با اشاره به نقش سلامت در تندرستی دانش آموزان اظهار داشت: ارتقا سلامت و بهداشت در مدارس استان با جدیت دنبال می‌شود و به منظور افزایش دانش وآگاهی دانش آموزان به مناسبت آغاز هفته سلامت دانش آموزان گردهم آمدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران  با اشاره به لزوم رواج فرهنگ سلامت در جامعه، خاطر نشان کرد: مباحث پیرامون سلامت دانش آموزی اهمیت دارد و به مناسبت هفته سلامت در همه مدارس استان برنامه‌های فوق برنامه برگزار می‌شود.

وی افزود: بیش از 300 دانش آموز بهداشت‌یار در مدارس استان وجود دارد و 200 مربی بهداشت نیز بررسی مولفه‌های سلامت و تندرستی در مدارس استان را برعهده دارند.

ساداتی به برپایی کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی سلامت در مدارس تاکید کرد و با بیان اینکه چاقی امروزه به عنوان تهدید در جامعه مطرح است گفت: انتقال نکات بهداشتی و سلامت به خانواده‌ها اهمیت دارد.

ارتقا شاخص‌های سلامتی از مدارس

مهدی اعرابی، معاون سلامت علوم پزشکی مازندران نیز در جمع دانش آموزان بیان کرد: آموزش ها در حوزه سلامت باید از سنین پایین شروع شود و با توجه به اینکه مدارس با خانواده‌ها سر و کار دارند، بهترین فرصت در ترویج سلامت به شمار می آید.

وی تصریح کرد: بهترین الگو برای دانش آمزان، مربیان و مدیران هستند و در مباحث آموزش بهداشتی و سلامت می‌توانند کمک‌رسان باشند.

اعرابی تصریح کرد: شعار امسال هفته سلامت " از مزرعه تا سفره با تاکید بر غذای سالم" است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری نیز با اشاره به اینکه فرهنگ سلامت در میان خانواده‌ها نهادینه شود، افزود:معلمان بهداشت در مدارس با معرفی سبک زندگی سالم تلاش می‌کنند تا زمینه آشنایی بیشتر دانش آموزان و خانواده را فراهم کنند.

حامد دیانی  افزود: بیش از 260 مدرسه در ناحیه یک ساری وجود دارد و در هفته سلامت برنامه‌های ویژه سلامت در مدارس برگزار می‌شود.

در حاشیه برگزاری این همایش جشنواره غذا نیز برگزار و دانش آموزان به صورت عملی با غذای سالم آشنا شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار