استاد اخلاق حوزه گفت:طلاب و روحانیون ما باید در این جامعه بسیار مرافب باشند چرا که حساسیت زیادی در این شرایط وجود دارد که خنثی‌سازی برنامه‌های ضدفرهنگی دشمنان ما نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی هر چه بیشتر مسئولان و روحانیون است.
کد خبر: ۲۷۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 11 August 2016
استاد اخلاق حوزه گفت:طلاب و روحانیون ما باید در این جامعه بسیار مرافب باشند چرا که حساسیت زیادی در این شرایط وجود دارد که خنثی‌سازی برنامه‌های ضدفرهنگی دشمنان ما نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی هر چه بیشتر مسئولان و روحانیون است.

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدحسین میرزاخانی» در مراسم اختتامیه دوره میثاق طلبگی در ایلام، اظهار کرد: جامعه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم جامعه‌ای است که نمی‌شود بی‌تفاوت از کنار آن گذشت چون دشمن به دنبال تضعیف افکار و فرهنگ دینی ما است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما می‌خواهند که با نقشه و ترفندهای گوناگون ما را از مسیر اصلی‌مان منحرف کنند، افزود: استکبار جهانی، امروزه با برنامه‌هایی در قالب‌های مختلف به دنبال منحرف ساختن جامعه به ویژه نسل جوان ماست که در این برهه از زمان و با در نظر داشتن این شرایط وظیفه حوزه‌های علمیه و طلاب بسیار سنگین است.

میرزاخانی با بیان اینکه این طلاب و روحانیون بودند که در دوران مبارزات انقلاب اسلامی پیام امام راحل (ره) را به گوش مردم می‌رساندند، عنوان کرد: هر کدام از طلاب باید به مثابه چراغی در جامعه بدرخشد و با اعمال و رفتار خود مردم را جذب کنند.

وی با تاکید بر اینکه رفتار و حرکات طلاب برای مردم از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: رفتار و اعمال طلاب جوان باید به گونه‌ای باشد که اگر مردم شما را دیدند اسلام را در وجود شما به خوبی دیده و جذب شوند که تحقق این مهم به نوبه خود سدی در مقابل هجمه جنگ نرم دشمنان است.

این استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه طلاب باید بر یکدیگر نظارت داشته باشند، تصریح کرد: بر اساس آیات و روایات، امت اسلامی بهترین امت‌هاست و در دنیا انسان‌ها به مثابه سرنشینان یک کشتی هستند که اگر یکی از آنها به دنبال سوراخ کردن جای خود باشد همه را غرق خواهد کرد و نتیجه می‌گیریم که افراد نباید فقط نسبت به خود مسئول باشند بلکه همه ما باید نسبت به همدیگر مسئولیت داشته و حساس باشیم.

میرزاخانی یادآور شد: اگر طلاب ما در جامعه، غنای فکری و علمی نداشته باشند مردم از آنها فاصله می‌گیرند که این امر باید از سوی طلبه‌های جوانی که در ابتدای راه طلبگی هستند با اهمیت و مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه جذابیت در کلاس‌ و روش‌ها از سوی طلاب بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: این جذابیت‌ها باید به نحوی باشند که افرادی که در مدار شما هستند جذب شوند و این مغناطیس را باید همواره فعال نگه داریم.

این مدرس حوزه داشتن جذبه از سوی طلاب را مهم دانست و اضافه کرد: طلاب باید در حوزه ناظر یکدیگر باشند و همواره به این موضوع توجه داشته باشند که اگر کسی جذب آموزه‌ها و معارف الهی و اسلامی نشد باید خود را مورد بازنگری قرار دهند که با تلاش مضاعف و استفاده از روش‌های جذاب تبلیغی افراد را راهنمایی کنند.

میرزاخانی دوران طلبگی را دوران سربازی امام زمان (عج) دانست و با تاکید بر اینکه در این دوران باید رضایت امام را در نظر و در راس برنامه‌های قرار، تصریح کرد: دوره میثاق طلبگی، دوره آشنایی طلاب جدیدالورود با راه و رسم و آداب طلبگی است و تاثیر این دوره بر شناخت طلاب از حوزه بسیار حائز اهمیت است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار