مدیر اجرایی هیأت رزمندگان گنبدکاووس:
وی گفت: هیأت رزمندگان اسلام باید در سطحی بالاتر برای هیأت‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی به عنوان یک الگو مطرح شود.
کد خبر: ۲۷۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰ 11 August 2016
مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام شهرستان گنبدکاووس با اشاره به رسالت‌های خطیر این هیأت در جامعه گفت: هیأت رزمندگان باید الگوی هیأت‌های مذهبی باشد.

رضا اصالتی عصر امروز در دومین جلسه شورای مرکزی هیأت رزمندگان اسلام شهرستان گنبدکاووس که در کانون فرهنگی و اجتماعی سپاه گنبدکاووس برگزار شد با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ دینی در جامعه به توجه به تشنگی جوانان و نوجوانان برای معارف دین اظهار کرد: امروز هیأت‌های عزاداری بار سنگینی را برای اشاعه فرهنگ دینی به ویژه فرهنگ عاشورا در کشور بر دوش دارند.

وی با بیان اینکه همه فعالان عرصه فرهنگ در شهرستان رسالت‌های سنگینی را در این مسیر بر عهده دارند، افزود: هیأت‌ها باید الگوهای بی‌بدیل برای همه مردم باشند و نشان دهند که دل بستگان به مولای آزادگان و خاندان عصمت و طهارت(ع) در سیره گفتاری و رفتاری منطبق بر آموزه‌های رئوفانه و سراسر مهر و محبت اسلام رفتار می‌کنند.

مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام شهرستان گنبدکاووس، این هیأت را هیأت شاخص در سطح شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: هیأت رزمندگان اسلام باید در سطحی بالاتر برای هیأت‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی به عنوان یک الگو مطرح شود و علاوه بر ساختار، شکل و فرم در محتوا و خروجی حاصل از برنامه‌ها نیز بتواند در ارائه این الگو به صورت عملی گام‌های موثری بردارد.

اصالتی خطاب به اعضای شورای مرکزی این هیأت با تاکید بر لزوم تعمیق همدلی و وحدت رویه میان اعضا، اضافه کرد: مولفه مهمی که می‌تواند سرعت حرکت ما را برای رسیدن به اهداف بیش از پیش افزایش داده و در این مسیر به عنوان یک محرک و نیروی حمایت‌کننده قوی بری رسان همه ما در بخش‌های مختلف باشد.

وی با اشاره به اینکه قوام هیأت و تکمیل کننده مراحل کار فرهنگی در آن جلسات هفتگی است، تصریح کرد: باید هرچه سریع تر نسبت به راه‌اندازی جلسات هفتگی با محوریت همه مجموعه ها و هیأت‌های فرهنگی اقدام کنیم و تلاش ما این باد که نه به عنوان یک رقیب یا متصدی بلکه به عنوان یک حامی نقشی پدرگونه را برای سایر هیأت‌های مذهبی ایفا کنیم.

مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام شهرستان گنبدکاووس از برگزاری مراسم بزرگ و استانی توسط این هیأت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امیدواریم با کمک همه اعضا و تمامی ظرفیت‌های بسیار عظیم فرهنگی و مذهبی در گنبدکاووس ارادت همه مردم عزیز شهرستان را اعم از شیعه و سنی به همگان نشان دهیم و علاوه بر انجام رسالت خود برای اشاعه فرهنگ عاشورایی به فرمان رهبر معظم انقلاب در تحکیم وحدت در منطقه نیز سهمی ایفا کنیم.

اصالتی ایجاد دبیرخانه و محل دائم پیگیری‌های اداری این هیأت را یکی از ضروریات اولیه فعالیت منسجم دانست و تاکید کرد: باید از تلاش ها و حمایت‌های فرماندهی محترم ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس در مدت چند ماه اخیر در راه‌اندازی و تجهیز این هیأت کمال سپاس و تشکر را داشت زیرا حمایت‌های معنوی و مادی ایشان نشان از عزم راسخ مسؤولان برای اعطای جایگاه واقعی به هیأت‌های مذهبی در سطح شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه کار در هیأت رزمندگان باید تشکیلاتی و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرکت به سمت هیأت در تراز انقلاب باشد، ادامه داد: نباید بگذاریم شور انقلابی و اسلامی از شعورمان پیشی بگیرد و مانع رشد متوازن و یکنواخت این دو در کنار هم شود زیرا یک فرد انقلابی همواره شور و شعور را در کنار هم به صورت توامان همراه حرکت خود خواهد کرد.

گفتنی است در این دیدار علاوه بر رضا اصالتی به عنوان مدیر اجرایی و رئیس شورای مرکزی، حجت‌الاسلام ابراهیمی، سید هادی صبایی، حسن فدایی، سید ابوالفضل هاتفی، مهدی باقریان، علی فدایی، حسین بینایی و خدیجه شادکام به عنوان اعضای شورای مرکزی هیأت رزمندگان اسلام شهرستان گنبدکاووس حضور داشتند که نقطه نظرات خود را برای برنامه سه ماهه و سالانه این هیأت مطرح و مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دادند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار