مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملکشاهی گفت: جشنواره آواها و نواهای محلی استان ایلام با عنوان چمر و چوپی، نیمه دوم امسال در ملکشاهی برگزار می شود.
کد خبر: ۲۷۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 12 August 2016
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملکشاهی گفت: جشنواره آواها و نواهای محلی استان ایلام با عنوان چمر و چوپی، نیمه دوم امسال در ملکشاهی برگزار می شود.

به گزارش تابناک ایلام؛
"سیروس ذوالفقاری" مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکشاهی گفت:آثار 140 هنرمند فعال در حوزه شعری و موسیقیایی چمر و چوپی استان ایلام مستند سازی شد.

وی اظهار کرد: مستند سازی این آثار را مرتبط و در قالب مهیا کردن زمینه برگزاری جشنواره آواها و نواهای محلی استان ایلام در ملکشاهی اعلام کرد.

ذوالفقاری افزود: به منظور شناسایی، حفظ و انتقال میراث فرهنگی منطقه به نسل آینده، جشنواره آواها و نواهای محلی استان ایلام با عنوان چمر و چوپی، نیمه دوم امسال در این شهرستان برگزار می شود.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملکشاهی تاکید کرد: کار فراهم کردن مقدمات این جشنواره در ملکشاهی آغاز شده و زمان برگزاری آن نیز بزودی اعلام می شود.

وی شناسایی فعالان عرصه هنرهای بومی و انجام کار تصویربرداری و مستند سازی آثار آنها را از جمله فعالیت های صورت گرفته به عنوان مقدمه و زمینه برگزاری جشنواره آواها و نواهای محلی استان ایلام تحت عنوان چمر و چوپی عنوان کرد.

ذوالفقاری از جمله این آواها و نواهای محلی استان ایلام را هوره، کزه، مور، چمر، چوپی و.. برشمرد و گفت: هر کدام از این نواها حامل پیام فرهنگی و اجتماعی خاص استان ایلام است.

شهرستان ملکشاهی یکی از مهدهای حفظ و رونق آواها و نواهای اصیل و محلی استان ایلام است.



منبع:ملکشاهی خبر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار