مسئول کمیته نظارت جشنواره گل‌های محمدی استان مرکزی خبرداد؛
تابناک: مسئول کمیته نظارت و ارزیابی سومین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) استان مرکزی از برگزاری این جشنواره در 8 شهرستان، استان مرکزی خبرداد.
کد خبر: ۲۷۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 12 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سعید موسایی، مسئول کمیته نظارت و ارزیابی سومین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) استان مرکزی، گفت: اگر تاریخ انقلاب اسلامی را ورق بزنیم به نکاتی قابل تأمل دست خواهیم یافت، پس از پیروزی انقلاب به‌ویژه در سال‌های اخیر فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در اوج قرار دارد، در این سال‌ها فرهنگ و قرآن محور اساسی برنامه‌ریزی طرح‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه طرح‌های قرآنی مرکز توجه قرار گرفته و مسئولان ذی‌ربط تأکیدات خاصی در این زمینه دارند، تصریح کرد: برگزاری جشنواره گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) یکی از برنامه‌هایی است که در چند سال اخیر موفق عمل کرده، سازمان تبلیغات و دارالقرآن‌الکریم استان در تعاملی چند جانبه با دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان جشنواره را برگزار کردند و هرسال نیز بر دامنه فعالیت‌های خود خواهند افزود.

موسایی اظهار کرد: امسال سومین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) در ۸ شهرستان ساوه، زرندیه، آشتیان، تفرش، دلیجان، خمین، محلات و فراهان انجام می‌شود که طبق هماهنگی‌ها مقرر شد فعالیت‌های تمام شهرستان‌ها در بخش‌های مختلف مورد ارزیابی و نظارت قرار گیرد و اگر بناست طرح یاد شده به عنوان یک الگوی کشوری معرفی شود از همین ابتدا جوانب مختلف امر دیده شود

وی با ابراز خرسندی از اینکه دستگاه‌های مختلف و مسئولان برای برگزاری این جشنواره حمایت تام را در دستور کار قرار دادند گفت: با پشتیبانی مسئولان، این طرح در حال پیشروی است، فعالیت در حوزه دینی و معنوی توفیق الهی می‌خواهد که خداوند نصیب خدمتگزاران عرصه قرآن کرده است، اصل و بنای کار ما در این حوزه بر اعتماد است.

موسایی با اشاره به مشارکت بسیار خوب مسئولان در برگزاری سومین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص)، داشتن صداقت و سلامت کاری را از شاخصه‌های بارز رفتاری آنها یاد کرد و افزود: فعالیت مجریان و مسئولان در امر برگزاری این جشنواره ستودنی است اما به هر حال لازم است وقتی در حوزه اجرا قرار می‌گیریم میزان دسترسی به اهداف و کیفیت کارها دائماً مورد ارزیابی قرار گیرد، که اگر قرار است اصلاحی در امر برگزاری اعمال شود بدون پرداخت هزینه باشد، گاهی هزینه‌ها انجام می‌شود و پس از تحقیق متوجه می‌شویم هزینه خروجی لازم را نداشته است، اگر ارزیابی در حین برگزاری نیز انجام شود اصلاحات انجام و برنامه‌ها به درستی اعمال خواهند شد.

مشارکت ۵ هزار دانش‌آموز در جشنواره

وی بابیان اینکه این جشنواره قرآنی نزدیک به ۵هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده، عنوان کرد: اقدامات برگزاری جشنواره از آذرماه سال گذشته آغاز شده، با همکاری دستگاه‌ها ابعاد و زوایای طرح ارزیابی را طراحی و به تهران فرستادیم، مسئولان ارشد قرآنی کشور نیز نظرات و پیشنهادات خود را اعمال کردند، تا اینکه در نهایت فرم‌هایی جهت ارزیابی با در نظر گرفتن استانداردها تدوین شد.

موسایی بااشاره به اینکه کمیته نظارت و ارزیابی در سه  زمینه مکانی، زمانی و موضوعی فعالیت خواهد کرد، افزود: از لحاظ مکانی شهرستان‌های ۸ گانه مشخص هستند و از نظر بازه زمانی نیز این طرح از آذرماه سال گذشته استارت خورده و تا مهرماه سال جاری نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: موضوعات این جشنواره نیز کاملاً مشخص شده و طبق آخرین آمار حدود ۴۵۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند، ما برای ارزیابی ناچار به نمونه‌گیری هستیم، چراکه نمی‌توانیم به تمام ۵هزار نفر که تحت پوشش هستند مراجعه کنیم لذا نمونه‌گیری می‌کنیم و بر همین اساس برای ارزشیابی اقدام خواهیم کرد.

سرپرست دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری اضافه کرد: بخشی از ارزشیابی ما شامل شرکت‌کنندگان و فراگیرانی است که در طرح شرکت می‌کنند، بخشی دیگر به مجریان، دبیران و مسئولان کمیته‌ها که در شهرستان‌های استان فعالیت دارند اختصاص دارد و ارزیابی مدرسین و مدیران مرتبط با این جشنواره از دیگر بخش‌های ارزیابی است.

وی توجه به خانواده فراگیران را از دیگر مراتب ارزشیابی دانست و تصریح کرد: ما از نظرات، انتقادات و پیشنهادات والدین فراگیران نیز استفاده می‌کنیم و اگر جایی نقصی وجود داشته باشد در این حوزه رفع خواهیم کرد.

موسایی ادامه داد: در ارزیابی هیچ تعارفی نداریم و تحت تأثیر اینکه بگویند کار قرآنی است و خیلی سخت نگیرید قرار نخواهیم گرفت، کمیته ارزیابی و نظارت، فعالیت خود را بر پایه حق استوار کرده، آنچه حق و حقیقت است انجام می‌شود، بخشی از نتایج ارزیابی‌ها در حین اجرا اعلام خواهد شد و مابقی با اتمام جشنواره اعلام می‌شود تا فرآیند اصلاح برای سال‌های آینده انجام شود.

وی ادامه داد: این اولین دوره ارزیابی و نظرات بر جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) است، بی‌توجهی به این امر در دوره‌های قبلی یکی از ضعف‌های جشنواره بوده  اگر بناست الگویی را برای انجام کار در سطح ملی معرفی کنیم باید ارزیابی نیز داشته باشیم، تشکیل کمیته ارزیابی کامل‌کننده تیم اجرایی جشنواره گل‌های محمدی(ص) است.

مسئول کمیته ارزیابی و نظارت سومین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) استان مرکزی در پایان، با بیان اینکه این کمتیه متشکل از ۴ نفر از افراد حاذق و زبده استانداری است، اظهار کرد: ارزیابی مستمر است و همانطور که گفته شده در بخش‌های چهارگانه فراگیران، دبیران، مدرسین و مدیران دستگاه‌ها انجام می‌شود که نتایج نهایی و میزان دسترسی به اهداف در پایان کار اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار