مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: عمده رویکرد دولت تدبیر و امید در بحث فقرزدایی بجای سیاست های جبرانی و صدقه ای موضوع توانمندسازی فقرا است.
کد خبر: ۲۷۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 14 August 2016
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: عمده رویکرد دولت تدبیر و امید در بحث فقرزدایی بجای سیاست های جبرانی و صدقه ای موضوع توانمندسازی فقرا است.

به گزارش تابناک ایلام؛ علی مهرعلیزاده روز یکشنبه در نشست علمی تخصصی بازاندیشی در سیاست های فقرزدایی و توانمند سازی فقرا اظهار کرد: عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی از سیاست های مهم اقتصادی و توانمند سازی فقرا و فقرزدایی از محورهای برنامه ششم توسعه است.

وی یادآور شد: واقعیت اینکه فقر ابعاد مختلف و پیچیده ای دارد که توجه نکردن به این موضوع باعث می شود نتوانیم برنامه ریزی درست و اصولی داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: انواع مختلف سرمایه های اقتصادی، اجتماعی و عاطفی در جامعه داریم و یک فرد ممکن است از نظر اقتصادی در محدودیت باشد اما سرمایه های دیگر به وی کمک کنند تا به وضعیت مطلوب برسد.

مهرعلیزاده اضافه کرد: در سیاست های جدید فقرزدایی ایجاد بازارهای حامی فقرا، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و توجه به نیازها و مسائل حیاتی می تواند عاملی برای خروج از تله های متعدد فقر باشد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه فقر ذاتی نیست و با افراد به دنیا نمی آید، افزود: فقر به تنهایی عامل آسیب نیست بلکه در کنار نابرابری و تبعیض به بروز آسیب های اجتماعی می انجامد.

وی یادآور شد: فقر زدایی می تواند به عاملی برای ایجاد وحدت و انسجام اجتماعی تبدیل شود اما باید راجع به مفاهیم فقر بازاندیشی شود زیرا اکنون عمده سیاست ها حمایتی است در حالیکه در رویکرد جدید سیاست ها باید در زمینه پیشگیری تدوین شود.

نشست علمی تخصصی بازاندیشی در سیاست های فقرزدایی و توانمند سازی فقرا با سخنرانی دکتر صدیقه پیری جامعه شناس و مدرس دانشگاه و با حضور کارشناسان حوزه اجتماعی فرهنگی دستگاه های اجرایی در استان ایلام برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار