مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان گفت: این صندوق از مردم در مقابل مشکلات، خسارات و ناتوانی های دوران پیری حمایت می کند بطوری که هر روستایی می تواند همچون یک کارمند زیرپوشش بیمه قرار گرفته و از مزایای آن بهره مند شود.
کد خبر: ۲۷۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ 17 August 2016
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان امان الله شاقوزایی در نشست ستاد توسعه این بیمه در شهرستان زهک گفت: اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی دولت را مکلف می کند تا از محل بودجه عمومی و مشارکت مردم و با فراهم کردن شرایط و امکانات، آحاد جامعه و به ویژه روستاییان و عشایر را زیرپوشش بیمه قرار دهد.
وی افزود: در راستای اجرای این اصل از قانون، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال 1383 تأسیس و آماده ارائه خدمت به جامعه هدف است.
وی ادامه داد: ساکنان روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر 20هزار نفر جمعیت، کشاورزان ساکن شهر، کارشناسان سازمان نظام مهندسی و دامپزشکی، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر، زنان سرپرست خانوار و مربیان روستامهد مشمول استفاده از مزایای این صندوق هستند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بیمه شدگان این صندوق می توانند پس از بازنشستگی، ابتلا به بیماری، ازکارافتادگی و فوت سرپرست خانوار از مستمری بازماندگان بهره مند شده و زندگی خود را در آینده تضمین کنند.
شاقوزایی خاطرنشان کرد: دولت از این بیمه حمایت می کند و از 15 درصد حق بیمه این صندوق فقط 5 درصد آن توسط هر خانوار روستایی، ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر و سایر مشمولان پرداخت و 10 درصد دیگر از سوی دولت تامین می شود.
وی همچنین گفت: امیدواریم با کمک دفاتر پیشخوان دولت نظام بیمه ای مطلوبی را در شهرستان زهک ایجاد کرده و فرهنگ بیمه و روحیه آینده نگری را در جامعه روستایی گسترش دهیم.
به گزارش ایرنا صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 1383با مصوبه دولت شکل گرفت تا روستاییان و عشایر را در ازای دریافت حق بیمه از مزایای بیمه فوت، کارافتادگی و بازنشستگی برخوردار کند.
سقف سنی بیمه بازنشستگی این صندوق در گذشته برای مردان 55 و برای زنان 50 سال بود اما به دلیل مغایرت قانونی آن، سقف سنی برداشته شد و تمامی روستاییان بالای 18سال می توانند از بیمه روستاییان و عشایر استفاده کرده و با پرداخت 15سال حق بیمه و رسیدن به سن 65سالگی از مزایای آن بهره مند شوند.
افرادی که متقاضی استفاده از این نوع بیمه هستند در مرحله نخست باید برای نام نویسی به یکی از کارگزاری های این صندوق مراجعه کرده و پس از آن با ارسال کد ملی خود به سامانه پیامکی 300037 از وضعیت بیمه ای خود مطلع شده و پیگیری های لازم را در این باره انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار