تابناک: اصفهان که در 10 دوره به دلیل ظرفیت های بالای خود در عرصه علم و فناوری به ویژه در حوزه شرکت های دانش بنیان، میزبان مناسبی برای این رویداد مهم علمی به شمار می رود امسال دیگر خود باید به عنوان میهمان در این جشنواره ملی حضور یابد.
کد خبر: ۲۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲ 26 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که حدود 10 سالی در شهر اصفهان برگزار می شد و سبب حضور صدها پژوهشگر و محقق در عرصه علم و دانش در اصفهان می شد امسال بنا به دلایلی به تهران منتقل شد.

اصفهان که در 10 دوره به دلیل ظرفیت های بالای خود در عرصه علم و فناوری به ویژه در حوزه شرکت های دانش بنیان، میزبان مناسبی برای این رویداد مهم علمی به شمار می رفت امسال دیگر خود باید به عنوان میهمان در این جشنواره ملی حضور یابد.

وجود شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و استقرار صدها شرکت دانش بنیان در این شهرک که هریک دستاوردهای منحصر به فردی در عرصه علم و دانش داشته اند، از دیگر دلایل میزبانی برای این جشنواره در نصف جهان بود.

حال با وجود تمامی مزیت های علمی این شهر، که البته این موضوع پیشرفت در حوزه علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در دیگر شهرهای کشور را منکر نمیشود، اکنون به علت مسائل مختلف که یکی از آنها بُعد مسافت اصفهان برای میهمانان شرکت کننده در این جشنواره از استان های دیگرعنوان شده ، قرار است فرصت میزبانی از اصفهان به تهران منتقل شود.

دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در این رابطه گفت: جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به دلایل متعددی امسال در تهران برگزار می شود که یکی از دلایل آن سهولت در رفت و آمد شرکت کنندگان است که به صورت پایلوت این دوره در تهران برگزار می شود.

وی بیان داشت: برگزاری المپیاد ملی طرح کسب و کار دانشجویی در اصفهان دلیل دیگر برگزاری این جشنواره در تهران است.

سروش علیمرادی اعلام کرد: یازدهمین جشنواره ملي فن آفرينی شيخ بهايی توسط شهرك علمی و تحقيقاتی اصفهان و با همكاری وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، بنیاد ملی نخبگان و دیگر دستگاه‌های اجرایی با حضور مسئولان كشوری در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می شود.

وی ادامه داد: اين جشنواره در دوره‌های گذشته، نقش کلیدی در توسعه مبتنی بر دانایی و اقتصاد دانش‌بنیان که اساس قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان است را بر عهده داشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار