شهردار نیاسر:
تابناک: شهردار نیاسر گفت: چهاردهمین آئین گلاب‌گیری منطقه کاشان با شعار «اشک گل سرخ، آئین سرزمین سبز» پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه با حضور مسئولان شهرستان، گل‌کاران و گلاب‌گیران منطقه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹ 26 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، جمشید اسماعیلی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: چهاردهمین آئین گلاب‌گیری منطقه کاشان با شعار "اشک گل سرخ، آئین سرزمین سبز" پنجشنبه 10 اردیبهشت ماه با حضور مسئولان شهرستان، گل‌کاران و گلاب‌گیران منطقه برگزار می‌شود.

وی گفت: غبارروبی و گلاب‌شویی مرقد مطهر حضرت سلطان علی‌بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال با حضور مسئولین دوشنبه 14 اردیبهشت ماه، برگزاری دومین همایش "نیاسر و دوستی ملل" در برج میلاد تهران جمعه 25 اردیبهشت ماه که با نام "روز نیاسر و دوستی ملل" در تقویم گردشگری ایران به ثبت رسیده، از ویژه‌برنامه های این آئین است.

شهردار نیاسر کاشان، مبادلات اقتصادی و فرهنگی بین منطقه کاشان و کشورهای عضو انجمن های دوستی ایران و سایر ملل را از مهمترین اهداف برگزاری این همایش برشمرد و افزود: دومین همایش "نیاسر و دوستی ملل" با حضور رؤسای انجمن های دوستی ایران و سایر ملل و سفرای کشورهای خارجی، نمایندگان حدود 40 کشور جهان و رؤسای ایرانی انجمن های دوستی این کشورها و سفرای کشورهای خارجی در تهران، مسئولان کشور و استانی و اعضای شورای اداری شهرستان کاشان در برج میلاد تهران هم زمان با آئین گل محمدی برگزار می شود.

وی با تأکید بر اینکه رقابت در برگزاری جشنواره ها بایستی مدیریتی باشد، تصریح کرد: شادمانه برگزار کردن جشنواره های فرهنگی و آئینی به‌صورت منطقه ای، برگزاری برنامه‌های متمرکز و تعامل در انتقال تجربیات از اهم فعالیت‌های جشنواره‌ها است.

اسماعیلی اظهار داشت: امید است تشکیل و راه‌اندازی دبیرخانه گل و گلاب به‌زودی بتواند مشکلات و مسائلی که در برگزاری جشنواره‌ها و دیگر مسائلی که مربوط به گل و گلاب وجود دارد برطرف کند.

وی برگزاری دوره های آموزشی، فرهنگی، گل‌کاری، گلاب‌گیری، شناسایی گلاب مطلوب با حضور اساتید و کارشناسان با همکاری اداره جهاد کشاورزی را از جمله اقدامات پیش‌بینی شده در زمینه تولید گلاب ذکر کرد.

شهردار نیاسر نحوه آبیاری، نگهداری محصولات در فصل زمستان، راه و روش صحیح در راستای جلوگیری از آفت‌زدگی محصولات و رشد و توسعه باغات گل را از دیگر برنامه های آموزشی برشمرد.

وی، از افزایش 5/63 درصدی آمار گردشگران به نیاسر در سال 93 خبر داد و گفت: بیشترین آمار گردشگری در ایام نوروز و فصل گلاب‌گیری بوده است.

به گزارش تسنیم، کهن‌باغ‌شهر ایران شهر سرسبز نیاسر واقع در 15کیلومتری شمال غرب کاشان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :