مدیرکل ارشاد استان قزوین:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد سالامی استان قزوین گفت: در چهارمین دوسالانه خوشنویسی قزوین از مجموع ۶۶۸ اثر خوشنویسی از ۷۸ هنرمند تعداد ۶۸ اثر به مرحله داوری راه یافت و برگزیده شد.
کد خبر: ۲۸۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 19 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، اکبر اسکندر نژاد روز جمعه در آیین رونمایی از پوستر چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران در قزوین که در سالن باغستان برگزار شد اظهارداشت: در مجموع تعداد ۶۶۸ اثر از ۷۸ هنرمند به دبیرخانه جشنواره رسید که در رشته نستعلیق تعداد ۲۴۷ اثر به مرحله داوری راه یافت.

وی افزود: در رشته شکسته نستعلیق تعداد ۱۱۵ اثر از ۸۹ هنرمند توانست رای داوران را جلب کرده و به دور بعدی راه یابد و در نسخ و ثلث نیز ۵۳ اثر از ۴۲ هنرمند برگزیده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: در مجموع ۴۳۰ هنرمند با ارائه ۶۶۸ اثر هنری توانستند در چهارمین دوره دوسالانه خوشنویسی شرکت کنند.

اسکندرنژاد اظهارداشت: در مرحله اول داوری ۱۲۰ نفر هنرمند و ۲۵۸ اثر حذف شدند و تنها ۶۸ نفر به عنوان برگزیده راهی دور بعدی شدند که اثار آنها در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: افراد برگزیده شامل ۱۰ نفر در رشته نستعلیق، ۷ نفر شکسته نستعلیق، ۵ نفر ثلث و ۵ نفر نسخ به دور بعدی راه یافته اند که در مراسم اختتامیه با حضور وزیر فرهنگ مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: آثار برگزیده در کتابی منتشر و آثار غیر حضوری هنرمندان در نمایشگاهی برپا خواهد شد.

وی گفت: در هر دوسالانه بزرگداشت یک هنرمند برجسته مطرح می شود که در این دوره استاد خواجه اختیار منشی گنابادی تجلیل خواهد شد.

افزایش استقبال جوانان و نوجوانان از خوشنویسی دستاورد دوسالانه قزوین

اسکندرنژاد در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص دستاوردهای دوره های گذشته اظهارداشت: خوشبختانه در طول سالهای گذشته برگزاری دوسالانه موجب شد تا شاهد استقبال جوانان بیشتری از هنر خوشنویسی باشیم و تلاش می کنیم این هنر درمدارس نیز گسترش یابد.

وی افزود: همچنین بیشتر تابلوهای تجاری و صنعتی داخل شهر با خط نستعلیق نوشته شده و در تفاهم نامه با آموزش و پرورش مقرر شده کلاس های آموزش خوشنویسی برای دانش آموزان برگزار شود.

اسکندرنژاد در ادامه گفت: چهارمین دوره دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران در تاریخ ششم شهریور ماه و اختتامیه ۲۳ شهرور ماه برگزار خواهد شد و مدت برپایی نمایشگاه خوشنویسی اثار به مدت ۲۰ روز خواهد بود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار