معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انتشار اخبار و مطالب مبنی بر آبیاری سبزی با فاضلاب در شیراز را رد کرد و گفت: در حال حاضر آبیاری سبزی با فاضلاب در شیراز وجود ندارد.
کد خبر: ۲۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 26 April 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:حسین نیک‌نهاد، با بیان اینکه آبیاری سبزی با فاضلاب در شیراز وجود ندارد، اظهار داشت: پیش از این در سال‌های گذشته احتمال آبیاری سبزی با فاضلاب بود اما امروز با نظارت‌های دقیق چنین موردی وجود ندارد.

وی با اشاره به شعار هفته سلامت با موضوع "سلامت و ارتقای ایمنی غذا" بیان کرد: از ابتدای امسال نیز نمونه‌برداری از مراکز کاشت سبزی در شیراز و سایرشهرستان‌های استان فارس آغاز شده و در صورت مشاهده موارد منفی به شدت با خاطیان براساس قانون برخورد و از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در دستورالعمل جدید نیز مغازه‌های سبزی‌فروشی نیز موظف شده‌اند سبزی بسته‌بندی و عمده خود را از کارخانه‌های مورد تایید بهداشت تهیه کرده و در اختیار مردم قرار دهند.

نیک‌نهاد در مورد تولید مرغ و استفاده از آنتی بیوتیک‌ها در آن نیز گفت: استفاده از آنتی‌بیوتیک بدون تهدید سلامت در مرغ‌‌ها وجود دارد اما استفاده از هورمون‌ها که برای سلامت انسان مضر است، در پرورش و تولید گوشت مرغ ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در مورد فست‌فودها و ازدیاد آن در شیراز گفت: این فست‌فودها مورد تایید نیست و شورای عالی غذای دانشگاه نیز به‌ دنبال آن است که با تدوین دستورالعمل‌هایی فست فودهای سالم را ترویج داده تا در مغازه‌ها تهیه و به مردم ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: استان فارس،استانی سخت‌گیر در امر بهداشت است به طوری که میانگین امتیاز برخی کارخانه‌های تولید مواد غذایی از هزار به 720 می‌رسد و این در حالی است که به گواه وزارت بهداشت می تواند معادل 850 تا 900 باشد.

نیک‌نهاد با بیان اینکه مردم حلقه تکمیلی سیستم‌های ناظر هستند خاطرنشان کرد: هم‌استانی‌ها می‌توانند تخلف‌های بهداشتی را به شماره 1490 اطلاع داده و یا با شماره 32122282 مرکز اورژانس محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای پیگیری سریع گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Miriam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
مثلا سبزیجات تهران با (شیر و عسل) آبیاری میشه!!!؟؟؟؟؟
گذشت اون دوراااان!!!
بخورید و بهشم فکر نکنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار