کد خبر: ۲۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸ 26 April 2015

تابناک فارس به نقل از مهر:محمد اسداللهی با اشاره به اینکه پیشنهاد ایجاد نیروگاه بادی در بوانات طی سفر هیئت دولت نیز مطرح خواهد شد، افزود: اگر چنین نیروگاهی در این شهرستان ایجاد شود می تواند برای تامین برق شهرستان بوانات و شهرستان های همجوار آن مورد استفاده قرار بگیرد.

وی به اینکه بوانات بیش از چهار هزار و ۸۰۷ کیلومتر مربع وسعت و بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و وسیله امرار معاش ۹۰ درصد از مردم آن از راه کشاورزی است، اشاره کرد و گفت: بیشترین معضلات شهرستان بوانات در حوزه راه ها و گاز رسانی است.

فرماندار بوانات با بیان اینکه پیش از در بوانات کمتر به راه های مواصلاتی توجه شده، اظهار داشت:احداث باند دوم جاده بوانات – خرم بید، اتصال خط راه آهن فارس – کرمان از مسیر خرم بید – بوانات، اصلاح و بهسازی محور قادرآباد – خوانسار و ارتقا مسیر از فرعی به اصلی و تکمیل محور اصلی سروستان – مزایجان – ارسنجان از مطالبات این شهرستان در حوزه راه هاست.

اسداللهی با اشاره به اینکه راه اصلی بوانات به خرم بید مسیر ترانزیت اصفهان به بندرعباس است، عنوان کرد: متاسفانه قسمتی از این راه که یک مسیر روستایی است از راه مطلوبی برخوردار نیست که پیشنهاد شده باند دوم جاده تکمیل شود تا تردد درآن تسهیل گردد.

وی تامین و آبرسانی به شهربوانات را یکی دیگر از مطالبات برشمرد و بیان کرد: شهر بوانات دارای ۱۱ حلقه چاه آبرفتی و سطحی است که طی سال های خشکسالی با مشکل تامین آب مواجه می شوند، بنابراین پیشنهاد شده با حفر چاه آهکی در اقلید آب این شهر تامین شود و قرار بر این است که این موضوع از سوی آبفای استان مطرح شود.

فرماندار بوانات گازرسانی به روستای بخش مزایجان و سرچهان، تبدیل و تغییر کاربری سالن کارگری شهرستان به مجموعه رفاهی کارگران، ایجاد بندهای انحرافی در طول رودخانه اعظم بوانات و اجرای پروژه های تغذیه مصنوعی و آبخیز داری در سطح شهرستان، تکمیل ساختمان موزه شهرستان بوانات و احداث درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان بوانات را از دیگر خواسته های مهم بوانات ذکر کرد.

اسداللهی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه بیمارستان ۳۲ تخت خوابی بوانات نیز اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد کارهای این بیمارستان انجام گرفته و امید بر این است که طی دو الی سه ماه آینده با حضور وزیر بهداشت در بوانات، به بهره برداری برسد.

برچسب ها: شهرستان بوانات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار