مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت :
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به پذیرش 4هزارو 50ارباب رجوع به صورت حضوری در ده ماهه گذشته گفت : احترام و تکریم ارباب رجوع ، سهولت در انجام امور اداری ، ارتباط آسان مراجعین با مدیران ، شفافیت در انجام مکاتبات اداری و رضایتمندي مردم در سیستم اداري ، هدف نهایی طرح تکریم است
کد خبر: ۲۸۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 20 August 2016
به گزارش تابناک لرستان ، گودرز کریمی فر افزود : ارزش ، اعتبارو اهميت يك سازمان به ميزان اعتمادي است كه مردم به آن دستگاه دارند ، لذا مدیران باید شرایطی را فراهم کنند تا با جلب رضايت مراجعين ازطريق برخوردهاي صميـمي وسـازنده با ارباب رجوع بستر این اعتماد شکل گرفته و نهادینه شود.
 
 وی در ادامه به سفارش حضرت امیر (ع) به  مالك‌ اشتر اشاره کرد و افزود : آن حضرت مالک  را به‌ انصاف‌ با مردم‌ دعوت‌ مي‌كند و این  انصاف‌ به این معناست که ‌ حق‌ هر كسي‌ را به‌ درستي‌ و مساوات  ادا نمايي‌ .

کریمی فر تاکید کرد : از ويژگي‌هاي‌ مدیران ‌ و كارکنان‌ شاغل‌ در نظام‌ اداری اسلامی ‌، اين‌ است‌ كه‌ مردم‌ را از خود مي‌دانند و خود را از مردم‌. بنابراين‌ حاضر نيستند بين‌ خود و مردم‌ مانع‌ و حجاب‌ ايجاد كنند، بلكه‌ مي‌خواهند با مردم‌ و در كنار مردم‌ زندگي‌ كنند زیرا  اين‌ روش‌ علاوه‌ بر اين‌كه‌ مردم‌ را نسبت‌ به‌ مدیران ‌ خوشبين‌ و دلگرم‌ مي‌كند، باعث‌ مي‌شود مدیران در جریان درست امور قرار گرفته و تصمیمات خود را بر اساس واقعیات اتخاذ نمایند .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به تشکیل ستاد صیانت از حقوق شهروندی و سلامت اداری و ستاد تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و گفت : این ستادها به دنبال تدوین راهکارهایی است که مطالبات و درخواست های مراجعین در چارچوب نظامندو قانونمند اداری و در حداقل زمان ممکن  انجام شود . کریمی فر تصریح کرد : تکریم ارباب رجوع به معنای تخلف از  قوانین و دستورالعمل های اداری نیست ،بلکه تمام تلاش کارکنان و مدیران معطوف بر این نکته است که با در نظر گرفتن منافع و مصالح کلان سازمانی و رعایت دقیق مقررات با برخوردی حسنه  مسائل پیگیری شود .

وی در ادامه به اختصاص‌ دادن‌ یک روز در هفته  براي‌ ملاقات‌ با مردم‌ اشاره کرد و افزود :به طور میانگین هرهفته 170نفر پذیرفته می شود و متناسب با نوع درخواست آنها  دستور رسیدگی و پیگیری صادر می شود .  

کریمی فر  طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع را  یکى از هفت برنامه تحول اداری کشور برشمرد  که به منظور ایجاد تحول در نظام ادارى کشور به تصویب شوراى عالى ادارى رسیده است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار