نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه متروی شیراز در شرایط فعلی نوعی تردد تفریحی است، گفت: تا خط یک مترو کامل به بهره‌برداری نرسد برای مسافران توجیه نمی‌یابد.
کد خبر: ۲۸۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 21 August 2016
تابناک فارس به نقل ازفارس:سید احسان اصنافی اظهار داشت: یکی از مسؤولان متروی تهران بیان می‌کرد تا شش ماه سینی شکلات در دست از مسافران استقبال می‌کردند تا اقبال عمومی به آن توجیه اقتصادی را رقم بزند.

وی افزود: در شرایط فعلی که تنها فاز یک خط یک قطار شهری شیراز به بهره‌برداری رسیده جابجایی از احسان تا نمازی مسیر بدون ترافیک است و در تعریف جابجایی شهری نمی‌گنجد و به‌واقع نوعی سفر تفریحی است که مردم خیلی از آن استقبال نمی‌کنند.

اصنافی برای گفته خود مصادیقی ذکر و بیان کرد: متروی شیراز در شرایط فعلی نیم ساعتی یک بار حرکت دارد درحالی‌که اتوبوس پنج دقیقه یک بار حرکت می‌کند، کرایه مترو 500 تومان است درحالی‌که اتوبوس 300 تومان دریافت می‌کند و مترو 18 دقیقه‌ای به مقصد می‌رسد و اتوبوس 12 دقیقه‌ای، یعنی در شرایط فعلی و تا زمان تکمیل خطوط قطار شهری به اهداف مدنظر ترافیکی دست نخواهیم یافت.

وی متذکر شد: موقعی که ادامه خط یک افتتاح شود، با ماشین از احسان تا گلسرخ در ساعت غیرترافیک 40 دقیقه است و اگر از مترو استفاده شود 20 دقیقه‌ای مسیر طی می‌شود و در این صورت توجیه پیدا می‌کند ضمن این‌که با خودرو حدود چهار تا 5 هزار تومان هزینه بنزین یا کرایه است و با مترو تنها 500 تومان هزینه خواهد داشت.

این عضو شورا همچنین یادآور شد: مسؤولان قطار شهری خود بهتر می‌توانند در مورد تأمین واگن موردنیاز اطلاعات بدهند اما برای این‌که بتوانیم هد وی خط یک را روی 15 دقیقه حفظ کنیم احتمالاً حدود 45 واگن یا 20 رم نیاز داریم و البته شاید با رم کمتر نیز تحقق‌پذیر باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار