کد خبر: ۲۸۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ 22 August 2016


دبیر هیات پزشکی ورزشی استان البرز با اشاره به اینکه جامعه ورزش کشور به دوپینگ مبتلا شده است، گفت: دوپینگ عوارض بی نهایت خطرناکی دارد که علاوه بر کاهش عمر قهرمانی، سبب مرگ زودرس ورزشکاران نیز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمد حسین ناصر ملی عصر دوشنبه در آئین تجلیل از باشگاه های برتر استان البرز با اشاره به رشد روز افزون استفاده از مواد غیرمجاز (نیروزا) در باشگاه ها و ورزشکاران، افزود: مرگ 185 ورزشکار در یک سال به دلیل استفاده از مواد نیروزا که مورد تایید فدراسیون پزشکی ورزشی کشور نیز قرار گرفت، نشان می دهد جامعه ورزشی کشور مبتلا به دوپینگ شده است که باید با برنامه ریزی دقیق، جلوی رشد بی رویه آن را گرفت.

ناصر ملی با تعریف اصلی دوپینگ، یادآور شد: دوپینگ مصرف ماده خارجی با مقادیر غیر عادی با هدف افزایش کارایی است که به دلیل عوارض شدید که دارد در دراز مدت سبب افت نیروی ورزشکار و در نهایت مرگ او می شود.

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان البرز با بیان آن که دوپینگ تقلب است، ادامه داد: دوپینگ علاوه بر اعتیاد سبب افسردگی و در نهایت مرگ ورزشکاران می شود، متاسفانه در باشگاه ها و محیط های ورزشی جلوی چشم مربی مواد نیروزا مصرف می شود که متاسفانه با آن برخورد نمی شود و این جای تاسف دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار