رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان خبر داد:
تابناک: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گلپایگان گفت: واکسیناسیون دام‌های گلپایگان علیه بیماری تب ملت (بروسلوز) آغاز شد.
کد خبر: ۲۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 27 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، مسعود غفاری اظهار کرد: در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، واکسیناسیون دام‌های گلپایگان آغاز شد.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی در رابطه با بیماری‌های مشترک انسان و دام و کنترل تب مالت در انسان با شبکه بهداشت و درمان گلپایگان برگزار شده است، تصریح کرد: بر اساس برنامه پیش‌بینی شده از نیمه فروردین ماه واکسیناسیون دام‌های بزرگ (گاو و گوساله) و دام‌های سبک (گوسفند و بز) آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه داد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گلپایگان ادامه داد: علاوه بر انجام عملیات واکسیناسیون توسط اکیپ‌های بخش ‌دولتی، در قالب انعقاد قراردادی با مراکز مایه‌کوبی بخش خصوصی، 2 هزار راس گاو و گوساله واکسینه می‌شوند.

وی افزود: تب مالت یا بروسلوز یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک و قابل انتقال بین انسان و دام است که می‌تواند از گاو، گوسفند و یا بز به انسان انتقال یا‌بد.

غفاری همچنین به راه‌های انتقال تب مالت به انسان اشاره کرد و گفت: عمده‌تر‌ین راه انتقال این بیماری از طریق دستگاه گوارش است که با مصرف شیر غیرپاستوریزه و یا نجوشیده و لبنیات آلوده از قبیل بستنی، خامه و پنیر، فرد به این بیماری مبتلا می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :