زیستگاه پلنگ و ده ها گونه حیات وحش در خطر؛
تابناک: آتش سوزي در منطقه حفاظت شده كركس نطنز با همكاري مردم، نيروهاي حفاظت محيط زيست،منابع طبيعي،آتش نشاني و هلال احمراين شهرستان مهار شد.
کد خبر: ۲۸۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 23 August 2016
تابناک اصفهان: مأموران يگان حفاظت محيط زيست نطنز با توجه به گزارش هاي مردمي در زمينه آتش سوزي در مراتع بيدهند واقع در منطقه حفاظت شده كركس به محل اعزام شدند.

مهدي صادقي افزود: به علت كمبود تجهيزات و صعب العبور بودن مهار اين آتش سوزي به سختي صورت گرفت و در نهايت با تلاش نيروهاي مردمي و محيط زيست ، منابع طبيعي ، آتش نشاني و هلال احمر توانستند چند ساعت پس از آغاز آتش‌سوزي، آتش را مهار كنند كه طي اين مدت حدود ۳۸/۲هكتار از مراتع منطقه كركس طعمه حريق شد.

 وي گفت: علت وقوع آتش سوزي خطاي انساني است كه مساله در حال بررسي و كارشناسي مي باشد كه پس از اخذ نتيجه به اطلاع عموم مردم خواهد رسيد . لذا بايد راهنمايي هاي لازم به گردشگران در فصل گرم سال در خصوص احتياط لازم و جلوگيري از آتش سوزي در مناطق حفاظت شده بخاطره خشكسالي هاي چند ساله اخير ارائه شود.

منطقه حفاظت شده كركس به دليل وضعيت طبيعي و زيستي و پوشش گياهي مناسب يكي از زيستگاه هاي مهم حيات وحشت مانند پلنگ، كل بز و قوچ ميش ، گرگ، كفتار ، شغال ،كبك و عقاب ، سارگپه ، دليجه ، گربه پالاس و ديگر حيوانات است كه در شهرستان نطنز استان اصفهان قرار دارد.

اين منطقه حفاظت شده از مناطق چهار گانه تحت مديريت حفاظت محيط زيست استان اصفهان است كه با مساحت بيش از ۱۱۴ هزار هكتار در جنوب غربي شهرستان نطنز قرار دارد.

 شايان ذكر است آتش سوزي جنگل ها و مراتع به علت هاي مختلف رخداده كه يكي از علت هاي مهم در آتش سوزي ها بي احتياطي گردشگران در عدم خاموش نمودن آتش و يا بر افروختن آتش در پوشش هاي جنگلي و مراتع انبوه است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار