همزمان با هفته دولت، نمایشگاه تخصصی هنرهای سنتی و صنایع دستی ملی و جهانی فارس در گالری موزه آب شیراز ( آب انبار وکیل) راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۲۸۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 24 August 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:مدیرکل میراث فرهنگی فارس در حاشیه راه‌اندازی نمایشگاه هنرهای صنتی و صنایع دستی ملی و جهانی، گفت: این اقدام فرصتی است برای معرفی آثار هنرهای سنتی دارای نشان مهر اصالت یونسکو و مرغوبیت‌کالا، به مردم و علاقه‌مندان است.

مصیب امیری گفت: در این نمایشگاه آثار هنرمندان فارس که در 3 دوره برگزاری، نشان ملی مرغوبیت کالا، مهر اصالت گرفته، به نمایش در آمده است.

او با یادآوری اینکه تعداد آثاری که دارای نشان ملی مرغوبیت کالا است به 164 اثر می‌رسد، گفت: 11 مورد از تولیدات صنایع دستی هنرمندان فارس هم که دارای نشان جهانی مهر اصالت است، در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با تصریح اینکه برپایی چنین نمایشگاه‌هایی تاثیر بسزایی در معرفی تولیدات هنرمندان استان دارد، گفت: آخر پاییز امسال، مراسم مهر جهانی اصالت یونسکو در کشور کویت برگزار می‌شود که در آن 2 هنر دست‌ساز هنرمندان فارس داوری خواهد شد و امیدواریم این 2 محصول بتوانند مهر جهانی یونسکو را از آن خود کنند.

امیری اضافه کرد: منبت آباده و دست‌بافت (جل سوزنی) عشایر قشقایی برای شرکت در مراسم مهر جهانی اصالت یونسکو انتخاب شده است که در صورت دریافت این نشان، تعداد محصولات دست‌ساز هنرمندان فارس که دارای مهر اصالت یونسکو است، به 13 اثر خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار