رئیس انجمن بیهوشی ومراقبت های ویژه کشور گفت: جمعی از پزشکان متخصص بیهوشی کشورمان برای شرکت درالمپیک جهانی بیهوشی ومراقبت های ویژه با 10 مقاله علمی، راهی هنگ کنگ شدند.
کد خبر: ۲۸۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 27 August 2016
رئیس انجمن بیهوشی ومراقبت های ویژه کشور گفت: جمعی از پزشکان متخصص بیهوشی کشورمان برای شرکت درالمپیک جهانی بیهوشی ومراقبت های ویژه با 10 مقاله علمی، راهی هنگ کنگ شدند.
علیرضا سلیمی افزود: کنگره جهانی بیهوشی که به المپیک بیهوشی هم معروف است ، هر چهار سال یک بار در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود که کنگره این دوره طی روزهای هفتم تا 12 شهریور (28 اگوست تا دوم سپتامبر) در هنگ کنگ برگزار می شود.
سلیمی اظهار کرد: پزشکان رشته بیهوشی در این کنگره علاوه بر تبادل آخرین اطلاعات این علم در جریان جدیدترین دستاوردها و تجربیات متخصصان سراسر جهان قرارمی گیرند.
وی افزود: بی تردید این کنگره بزرگ ترین ومهم ترین واقعه در دنیای بیهوشی جهان به شمار می آید؛ چرا که بیشترین شمار مقالات و جدیدترین نکات روز پزشکی در این کنگره بررسی می شود؛ ضمن اینکه در کنگره جهانی بیهوشی ، ریاست انجمن جهانی نیز انتخاب می شود.
به گفته وی ،تمام انجمن های بیهوشی دنیا در این کنگره کرسی دارند و پنج کرسی هم به ایران اختصاص داده شده است. علاوه بر این ها، کمیته های مختلفی همچون کمیته آموزش، استاندارد و حقوق بیماران در کنگره یاد شده تشکیل می شود. کارگاه های علمی، آشنایی با تجهیزات پزشکی مدرن، داروهای روز جهان، گفتگو با اساتید و بزرگان این رشته و استفاده از تجارب آنان نیز از دیگر فواید این کنگره است.
رئیس انجمن بیهوشی ومراقبت های ویژه ایران تصریح کرد:از بین 964 مقاله ارایه شده به این کنگره 10 مقاله از سوی متخصصان ایرانی ارائه می شود و چند تن از پزشکان کشورمان هم در این کنگره سخنرانی می کنند.
وی خاطرنشان کرد: علم و دانش پزشکان متخصص بیهوشی ایران هم ردیف استانداردهای جهانی است و دنیا نگاه ویژه ای به پزشکان بیهوشی ایرانی دارد.
سلیمی، تصریح کرد:حضور دراین کنگره برای مسولان رشته بیهوشی دنیا بسیار اهمیت دارد و در جایی مانند این کنگره که یک مجمع عمومی تشکیل می شود، می توانیم جایگاه محکمی را برای ایران به وجود آوریم؛ از سویی می توان برنامه هایی مانند دعوت سخنران های سرشناس به کشور، ارتباط بیشتر با سایر کشورها در کوتاه مدت و اعزام همکاران به خارج از کشور را هم پیگیری کنیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار