داور بین‌المللی سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم در کرمانشاه:
داور بین‌المللی سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم در کرمانشاه با بیان اینکه ایجاد فضای رفاقت و دوستی در هنگام تلاوت و قرائت باید در اولویت رقابت‌ها باشد، گفت: شرکت‌کنندگان باید با خلوص نیت کامل در مسابقات حضور یابند
کد خبر: ۲۸۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 30 August 2016
به گزارش تابناک به نقل ازفارس،علی‌اکبر ملکشاهی در مراسم افتتاحیه سی و نهمین مسابقات استانی قرآن کریم که ظهر امروزدرمحل مجتمع فرهنگی بعثت باحضور شرکت‌کنندگان و چهره‌های برتر قرآنی برگزار شد،اظهار داشت: طبق آیین‌نامه مسابقات سراسری و استانی قرآن کریم سال‌جاری داوران به بخش ترتیل 35 نمره،دربخش اذان 15 نمره و برای فصاحت 10 نمره اختصاص داده‌اند.
داور بین‌المللی سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم افزود: در مسابقات قرآنی امسال در مجموع 40 نمره برای صوت و 35 نمره هم برای لحن اختصاص دارد.
وی با تاکید بر حفظ آرامش شرکت‌کنندگان در زمان اجرای موفق ورقابتی سالم در سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی در مرحله استانی خاطرنشان کرد:ایجاد فضای رفاقت و دوستی با حفظ آرامش روحی در هنگام تلاوت و قرائت باید دراولویت رقابت‌ها باشد تا به مفاهیم نورانی قرآن‌کریم جامعه عمل بپوشانیم.
این نخبه و قاری برتر بین‌المللی ادامه داد: شرکت‌کنندگان باید با حضور قلب و خلوص نیت کامل در این مرحله از مسابقات حضور یابندتاتوفیقات بیشتری درطول مسابقه و اجرای بهتر رشته‌های قرآنی کسب کنند.
وی بیان کرد: در بخش ترتیل پنج نمره برای لحن و روش صحیح ترتیل‌خوانی اختصاص داده شده است.ملکشاهی ادامه داد:شرکت‌کنندگان با حفظ آرامش کامل در تلاوت،رشته‌های حفظ قرآن، اذان، دعا و... حاضر شوند وحتی برای رقبای خود دعای خیر داشته باشند تا خداوند بهترین‌ها را به این چهره‌های قرآنی در راستای عمل به قرآن و ترویج پیام این کتاب آسمانی هدایتگر عنایت کند.
این قاری برتر و داور بین‌المللی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان باید از 35 نمره تجوید برای راهیابی به مراحل بعدی باید حداقل 27 نمره کسب کنند،اظهار داشت:شرکت‌کنندگان باید تلاوت با آرامش کامل را رعایت کنند و هر آنچه در توان دارند به منصه ظهور برسانند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار