برای اولین بار؛
برای اولین بار در استان کرمانشاه زنبور "تریکو گراما" عامل مهم بیولوژیک آفت کش محصولات باغی، توسط یکی از واحدهای فناور مرکز رشد روانسر با همکاری مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان تولید شد.
کد خبر: ۲۸۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲ 31 August 2016

به گزارش تابناک در کرمانشاه، سعید نادری مدیرعامل شرکت مهر زرین روانسر با اعلام این خبر اظهار داشت: شرکت مهر زرین از تولید کنندگان بخش خصوصی در زمینه تولید حشرات مفید بیولوژیک در استان است که توانسته با تولید زنبور "هابرو براکون" از سال1390 مبارزه بیولوژیک خود را بر علیه آفات مزارع نخود، ذرت و گوجه فرنگی در شهرستان‌های منطقه‌ اورامانات آغاز کند.

نادری با اشاره به اینکه طی این سال‌ها در سطح بیش از 20 هزار هکتار از مزارع منطقه اقدام به رها سازی عوامل بیولوژیک کرده‌ایم، گفت: یکی از آفات مهم باغات انار کرم گلوگاه انار است که با توجه به نیاز باغداران برای مبارزه با این آفت تولید انبوه زنبور "تریکو گراما" را در دستور کار قرار دادیم و خوشبختانه پس از سالها تلاش، در سال زراعی جدید و پس از تهیه سوش محلی این زنبور با همکاری مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه موفق به تولید این حشره آفت کش شدیم.

وی گفت: با توجه به وسعت باغات انار در منطقه اورامانات تولید و رها سازی این زنبور می تواند علاوه بر محصول انار نقش بسزایی در کنترل غیرشیمیایی آفات محصولاتی همچون ذرت و گوجه فرنگی نیز داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مهر زرین روانسر با اشاره به رهاسازی این زنبور در سطح 50 تا 60 هکتار از باغات شهرستان پاوه طی هفته های اخیر اظهار داشت: از مزایای این روش جلوگیری از مصرف بی رویه ی سموم شیمیایی است که می تواند عاملی برای افزایش عملکرد کمی و کیفی محصول و در نهایت تولید محصول سالم و ارگانیک در استان باشد.

وی گفت: با توجه به استقبال بی نظیر باغداران منطقه این شرکت قصد دارد برای سال زراعی آتی با تولید این عامل بیولوژیک، بیش از 100 هکتار از باغات انار استان را پوشش دهد.

نادری گفت: امیدواریم با ترویج و حمایت از این فعالیت‌ها درسطح استان بتوانیم به همت همه فعالان، مدیران و مسئولین با تولید محصولات غذایی سالم و ارگانیک جهت تامین امنیت غذایی جامعه گام‌های موثری برداریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار