فرمانده انتظامی استان مرکزی ؛
تابناک: سردار عزیزی گفت: موفقیت های پلیس و اعمال آن در راستای کاهش جرائم، استقرار امنیت و انضباط اجتماعی نشان دهنده مشارکت خوب مردم است باید برنامه ریزی مستمر و مدون در راستای پیشگیری داشته باشیم.
کد خبر: ۲۸۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ 01 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی شهر اراک که با حضور مدیران و مسئولین استانی صبح امروز در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد با اشاره به حوزه امنیت عمومی اظهار داشت: نیروی انتظامی قانونا و عرفا وظیفه استقرار امنیت عمومی را بر عهده دارد این امر در صورتی محقق می شود که افراد جامعه حقوق خود و دیگران را بشناسند رعایت کنند و تکالیف اجتماعی خود را به موقع انجام دهند.

وی افزود: نیروی انتظامی باید به موقع به وظایف خود بپردازد تا امنیت پایداری در جامعه به وجود آید نیروی انتظامی وظیفه دارد به کمک دیگران علی الخصوص دستگاه قضا امنیت را حفظ کند و پایداری این امنیت حتما مشارکت عمومی مردم را طلب می کند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی به ساختار پایین پلیس اشاره کرد و گفت: ساختار پلیس ما نسبت به کشور های پیشرفته دنیا پایین تر است در حالی که خیلی از کشور ها به ازای هر هزار نفر جمعیت 7/6 پلیس دارد و پلیس ایران در این توان نیست.

سردار عزیزی تصریح کرد: موفقیت های پلیس و اعمال آن در راستای کاهش جرائم، استقرار امنیت و انضباط اجتماعی نشان دهنده مشارکت خوب مردم است اما در برابر این رضایت نسبی نباید بخوابیم باید برنامه ریزی مستمر و مدون در راستای پیشگیری داشته باشیم.

وی ادامه داد: این امنیت با نثار خون هزاران نفر و زحمات افراد زیادی به وجود آمده است کشور ما از امنیت خوبی برخوردار است درحالی که کشور های همسایه این امنیت و آرامش را ندارند، ما نیازمند حمایت تک تک همه مسئولین و مشارکت آحاد مردم هستیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: پلیس امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی بالغ بر 240 ماموریت مختلف دارد هر سازمانی هر کجایی بخواهد اقدام انقلابی داشته باشد پلیس حتما باید در کنار آن سازمان باشد.

وی خاطر نشان کرد: در سطح استان 7 درصد کاهش جرایم را داشته ایم و این حمایت همه مسئولان بوده است البته منکر مشکلات هم نیستیم و مشکلات زیادی در حوزه های مختلف چه در سرقت، طلاق و سایر جرائم داریم.

وی به رخ دادن حجم 67 درصدی جرائم استان در شهر اراک اشاره کرد و افزود: بیش از 67 درصد از جرائم استان در اراک اتفاق می افتد  که 80 درصد جرائم خرد توسط معتادین انجام می گیرد ریشه اعتیاد در خانواده و تربیت خانوادگی است.

وی نگاهی هم به حوزه حجاب و عفاف داشت و ادامه داد: ما مشکلات این حوزه را می فهمیم و پلیس هم یک بعدی نگاه نمی کند ما بیشترین درخواست را در این حوزه از سمت خوانواده ها داشتیم باید توجه کنیم که حجاب در تربیت خانواده ها شکل می گیرد باید بسیج شویم و کار فرهنگی کنیم.

وی مجددا به موضوع اعتیاد پرداخت و تصریح کرد: درست است معتاد بیمار است اما حمل، فروش و توزیع جرم است  و با این وجود که می گوییم معتاد بیمار است اما بخشی از رفتار آن ها مجرمانه است.

وی در ادامه به دیگر دغدغه نیروی انتظامی یعنی حوزه مجازی اشاره کرد و افزود: ما به عنوان پلیس به فضای مجازی فقط نگاه تهدید نداریم بلکه هم تهدید است و هم فرصت اما قسمت فرصت آن مجهول است و اقدامات نسبت به سطح تهدیدات و برنامه ریزی دشمن برای ما هم پایه و هم سطح نیست و برنامه ریزی های ما کوتاه است.

وی ادامه داد: ما چندین میلیون کاربر داریم که آنها را رها کردیم و نمی دانیم چه محتوایی را دنبال می کنند و هر نوع محتوا و خوراکی که بخواهند در اختیار دارند اما دشمن که صاحب سرور است میداند و محتوای مورد نظر خودش را که تهاجم فرهنگی است در اختیار جوان قرار می دهد.

سردار عزیزی در پایان خاطر نشان کرد: ما قطعا به دغدغه مردم در حوزه سرقت، مواد مخدر، عفاف و حجاب می پردازیم حتی به خیلی از امور که قانون گذار مستقیما بر عهده پلیس نگذاشته است به طور مثال جمع آوری قلیان وظایف دیگر دستگاه هاست اما ما به عهده گرفتیم و همین طور جمع آوری کسانی که چهره شهر را نازیبا می کنند.

در این مراسم از زحمات سرهنگ ویسمه فرمانده سابق انتظامی شهر اراک تقدیر و سرهنگ امیریان فرمانده انتظامی شهر اراک شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار