شهردار کرمانشاه:
شهردار کرمانشاه گفت: پیگیر پرداخت حقوق معوق کارکنان شهرداری از برخی منابع اعتباری طی روزهای آینده هستم.
کد خبر: ۲۸۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 03 September 2016
به گزارش تابناک به نقل ازفارس،چند روز قبل بیش از 100 نفر از کارگران روزمزد شهرداری طی روزهای قبل همزمان با برگزاری جلسات هفتگی شورای اسلامی شهر کرمانشاه،برای اعتراض نسبت به دریافت حقوق معوقه خود در محل سازمان فضای سبز و پارک‌ها تجمع کردند.
براساس این گزارش،کارگران روزمزد شهرداری از خردادماه سال‌جاری به‌مدت بیش از سه ماه با وجود مشکلات فراوان معیشتی،حقوقی مسلم خود را دریافت نکرده‌اندواز مسؤولان تقاضای رسیدگی اساسی دارند.
تاکنون برخی از مسؤولان و اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه وعده پرداخت حقوق این کارگران را داده و بخشی از حقوق 4 چهار ماه معوقه آنها پرداخت شد.
گفتنی است،این کارگران روزمزدباسابقه 5 الی 20 سال به فعالیت‌هایی همچون آبیاری فضای سبز، زیباسازی شهری، نظافت شهر و... مشغول هستندو درماه طبق قرارداد 900 الی یک میلیون و 200 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند.
نماینده این کارگران،اظهار داشت:بیش از90 درصد فعالیت‌های شهر بر دوش این کارگران زحمت‌کش است که نسبت به زیبایی فضای شهر هر ساله، به‌ویژه در ایام خاص و مناسبت‌های مذهبی و اعیاد مختلف، تلاش‌های فراوانی دارند.
موسوی با بیان اینکه درخواست کارکنان شهرداری، پرداخت حقوق معوقه چند ماهه و تبدیل وضعیت آنها از روزمزدی به پیمانی است، خاطرنشان کرد:اغلب این کارکنان طی شبانه‌روز برای جبران حقوق اندک به‌صورت اضافه کار و شب کار به امر خدمات‌رسانی در شهر کرمانشاه می‌پردازند و شهرداری باید در پرداخت به‌موقع حقوق آن‌ها متعهد باشد.
نجفی یکی از کارکنان شهرداری کرمانشاه؛اظهار داشت:بیش از هفت سال سابقه خدمت در شهرداری دارم و اکنون حدود 2 ماه است با شرایط سخت زندگی حقوقی از شهرداری دریافت نکرده و به همراه سایر همکاران مربوطه تقاضای رسیدگی و پرداخت حقوق را داریم.
وی ادامه داد:بسیاری از کارگران روزمزد شهرداری در طول ماه برای دریافت حقوق اندک به مرخصی تشویقی به‌مدت 10 روز مجبور می‌شوند که مشکلات فراوانی در تامین مخارج زندگی کارگران با شرایط سخت استیجاری و... ایجاد می‌کند.
نجفی تصریح کرد: کارگران روزمزد در مناطق هشت‌گانه شهرداری زیرنظر برخی شرکت‌های وابسته به این دستگاه اجرایی فعالیت دارند که در صورت ساماندهی و تبدیل وضعیت آنها به قراردادی و پیمانی می‌توانند برای تامین هزینه‌های زندگی شرمنده خانواده نشوند و نسبت به بهبود شرایط فعلی با امید بیشتری تلاش کنند.
شهردار کرمانشاه ،اظهار داشت:حدود 500 نفر از کارگران شهرداری به‌دلیل کمبود بودجه طی ماه‌های اخیر حقوق دریافت نکردند و تعداد 100 نفر دیگر هم از کارگران روزمزدشهرداری شامل پرسنل شرکت‌های خدماتی و زیر نظر شهرداری کرمانشاه هستند.
آرش رضایی با اشاره به اینکه تعدادی از کارگران زیر نظر شرکت نوین شهرداری حقوق خود را سر موعد مقرر دریافت می‌کنند، گفت:بیشتر این کارگران روزمزد شهرداری زیرنظر شرکت‌های خدماتی طرف قرارداد با شهرداری هستندوچند ماه حقوق دریافت نکرده‌اندوهر یک در ماه بیش از ده میلیون ریال از شهرداری بستانکار هستند.
شهردار کرمانشاه اظهار داشت:وضعیت مالی شهرداری مساعد نیست،اما از شرایط سخت زندگی کارکنان شهرداری و تلاش برای ارائه خدمات ارزشمند در راستای زیباسازی شهر مطلع و پیگیر پرداخت حقوق آنها از برخی منابع اعتباری شهرداری طی روزهای آینده هستم.
عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه،اظهار داشت:بیش از 100 کارگر روزمزد شهرداری که حدود چهار ماه حقوق دریافت نکرده‌اند.بخشی ازحقوق آنها پرداخت شده و مابقی طی روزهای آینده پرداخت می‌شود.
سید حجت‌الله موسوی‌اجاق گفت:کارگران روزمزد زیرنظر شرکت خدماتی باشهرداری همکاری کرده و به‌صورت شبانه‌روز درزیباسازی کلان‌شهر کرمانشاه فعالیت دارند و باید نسبت به پرداخت حقوق و بهبود شرایط زندگی این کارگران شهرداری تلاش شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار