مدرس دانشگاه آزاد اسلامي زاهدان گفت: اسامي اعضاي خانواده نشان دهنده ارزشهاي حاكم بر آن خانواده بوده و يكي از آداب مهم تربيت فرزند انتخاب نام نيك است.
کد خبر: ۲۸۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 03 September 2016

حجت الاسلام راهداري افزود: اسلام بر نام نيكو گذاشتن بر روي فرزندان تاكيدات فراوان كرده است و بر تربيت آنها از سوي والدين تاكيدات زيادي كرده است.

اين كارشناس مذهبي در ادامه گفت: در زندگي خانوادگي از مهمترين مسائلي كه پدر و مادر مي بايست به آن توجه كامل داشته باشند مسئله تربيت و آموزش علم و دانش به فرزندان است.

به گفته وي چه بسيار از فرزنداني كه به خاطر اشتباه پدر و مادر در انتخاب اسم و تربيت آداب نادرست در جامعه به افت شخصيت دچار شده اند به گونه اي كه مي توان گفت نام انسان در تربيت و سرنوشت زندگي وي تاثير به‌سزايي دارد.

رهداري تصريح كرد: نهادن نام نيك بر فرزند، شخصيت و اخلاق نيكو را براي افراد به همراه مي آورد.

وي در ادامه بيان كرد: متاسفانه اكنون در خانواده ها فرهنگ استفاده از نامهاي غير ايراني و مذهبي رواج پيدا كرده است كه والدين بايد به اين موضوع اجتماعي توجه خاصي داشته باشند.

راهداري گفت: مهمترين هدف دين اسلام تريبت و تهذيب خانواده جامعه انساني است تا اجتماع بشري از ناپاكي ها و آلودگيهاي روحي و رواني پاك شود.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامي زاهدان در پايان گفت: همان طور كه روشن است بدون تربيت و تهذيب علوم و دانش و حكمت آموختن به انسان ضمن اينكه ثمره اي براي ايجاد مدينه فاضله ندارد، مخرب نيز هست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
والله 90 درصد افراد شرور و تحت تعقیب و زندانی و اعدامی اسامی متبرکه امامان و اولیا و انبیا رادارند پس لطفا برای مقاصد خودتون مردم رو ساده لوح و احمق ندانید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار